Hej
Skulle åka CPH-ZRH-BUD i förra månaden. Första flighten blev försenad ca 4,5 timmar pgav punktering i däcket. Föjderna blev att jag missade min connecion i Zurich, flygbolaget bokade hotel och jag kunde fortsätta min resa nästa dag. Tot blev jag försenad med ca 13 timmar vilket medförde att jag fick betala för en hotellnatt som jag aldrig utnyttjade.
Jag har kontaktat flygbolaget som beklagade det hela och hävda att det var en händelse som inte gick att förutse. Dock hade de inte något reservhjul på flygplatsen..
De gav mig 2000eb poäng på ren goodwill.
Kan jag driva på det mer och yrka på annan ersättning och isåfall hur?
Flygbolaget i fråga var Swiss.
Skulle åka CPH-ZRH-BUD i förra månaden. Första flighten blev försenad ca 4,5 timmar pgav punktering i däcket. Föjderna blev att jag missade min connecion i Zurich, flygbolaget bokade hotel och jag kunde fortsätta min resa nästa dag. Tot blev jag försenad med ca 13 timmar vilket medförde att jag fick betala för en hotellnatt som jag aldrig utnyttjade.
Jag har kontaktat flygbolaget som beklagade det hela och hävda att det var en händelse som inte gick att förutse. Dock hade de inte något reservhjul på flygplatsen..
De gav mig 2000eb poäng på ren goodwill.
Kan jag driva på det mer och yrka på annan ersättning och isåfall hur?
Flygbolaget i fråga var Swiss.