Senaste nytt

Vilket hotell i Göteborg har bäst gym?

Erik M

Medlem
Jag ska bo två nätter på hotell i centrala Göteborg. Har inget ärende, ingen att träffa eller så. Därför tänkte jag passa på att träna ordentligt.

Så jag undrar, vilket av hotellen nära centralstationen i Göteborg har bäst gym?

META: Denna tråd skulle kunna användas som "Vilket hotell i [STAD] har bäst gym?" eller som "Vilka hotell har bra gym?" (rent generellt) eller liknande. Jag vet att åtminstone jag själv ofta funderar på detta vis. Som nyss när jag skulle boka sju nätter i Paris till exempel. Eller kanske till och med som "Generellt om gym på hotell".
 

Malu

Medlem
Jag bodde en hel del på Radisson Scandinavia för ett par år sedan och i Businessrum (som jag alltid blev uppgraderad till som CCG) ingår entré till World Class-gymmet i samma hus. Finns pool, bastu, spinning, gruppträning av olika slag etc. Riktigt bra faktiskt.

Hem - Göteborg
 

jerixon

Medlem
Ingen koll på Göteborg men på förre detta Conrad Hotell i Chicago hade de mkt bra gym! Jag tränade där varje dag under förra sommarens vistelse :)
I Stockholm har Best Western bromma helt OK gym då jg tror ett World Class express eller liknande ligger i byggnaden och man får utnyttja det :)
 

Erik M

Medlem
@Malu strålande info! Jag är silver hos dem men kanske ska köpa aktier. Eller bara fråga snällt.

Jag kan f ö varmt rekommendera Mornington på Östermalm i Stockholm! Verkligen häftigt välutrustat gym som känns som the Batcave.

Elite i Vasastan har ett Nordic Wellness i källaren.
 

Erik M

Medlem
Nu har jag pratat både med centralbokningen och med Radisson Scandinavia i Göteborg. Båda sa att om man har tur och blir uppgraderad till business-rum så ingår gym. Annars inte. Lite småsnålt eller fantasilöst kan jag tycka (även om jag kan tänka mig rimliga anledningar). Detta gäller även om man är CCG.
 

fnav

Medlem
Jag kan rekommendera Clarion Collection Hotell Odin! Hyfsat centralt, bra garage, perfekt med fika och kvällsbuffén, särskilt när man reser ensam och inte vill gå ut o äta själv! Dessutom ligger Nordic Wellness Gym i bottenvåningen. Jag nyttjade det inte själv men fick uppfattningen att man fick träna fritt som hotellgäst.
 

Malu

Medlem
Nu har jag pratat både med centralbokningen och med Radisson Scandinavia i Göteborg. Båda sa att om man har tur och blir uppgraderad till business-rum så ingår gym. Annars inte. Lite småsnålt eller fantasilöst kan jag tycka (även om jag kan tänka mig rimliga anledningar). Detta gäller även om man är CCG.

Jag antar att hotellet får en kostnad per besök, eftersom man skrivs in med rumsnummer i receptionen på World Class. Om du bokar själv så kolla priset på business-rum, det var ofta mycket liten skillnad mot ett vanligt. Ett annat tips: En gång när jag inte blev uppgraderad pga fullbokat hotell så replikerade jag "vad tråkigt, men ni kanske kan bjuda på ett gymbesök?" och det fungerade. :)
 

Valley

Medlem
Kan instämma med tidigare talare. Radisson Scand. har en väldigt trevlig Gymavdelning i World Class.
Fått fri tillgång. Om det hade med CCG att göra eller inte kan jag inte svara på.
 

Erik M

Medlem
Var inne på Eggers, som ju tyvärr inte är BW längre. De verkade ha riktigt bra om än lite pilatesaktigt.

Nu står det nog mellan Pigalle och Dorsia. (trots att Dorsia verkar se ned på allt vad statuskort heter)
 
Toppen