Senaste nytt

Singapore Changi - Gå mellan terminaler

Vi kommer in till terminal 2 runt 15 tiden och åker sedan runt 20 från terminal 1 på SIN Changi.
Vi måste hämta ut baggage då vi åker med low-cost sista benet.

Vi hade tänkt besöka takpoolen i terminal 1 mellan flygningarna och, kommer vi kunna gå mellan denne i ettan och tvåan eller måste man gå ut först och ta sig över till terminal 2?

Är poolen bara tillgängligt efter säkerhetskontroll eller kommer man in från transit?
 
På Changi är alla säkerhetskontroller direkt vid gate, så du kan fritt gå eller åka Sky-train mellan terminalerna.

(Rätta mig gärna ni som varit där mer än mig om jag skulle tala i nattmössan)
 
och jag antar att det är någon form av säkerhetskontroll in till gates. så när vi hämtar upp bagage från inkommande flight och checkar in igen så passerar vi sedan någon form av säkerhetskontroll 1 och sedan en nummer 2 vid gate?
 

Elsson

Medlem
Det är bara en säkerhetskontroll vid gate innan boarding, så ni kan röra er fritt mellan terminalerna efter incheckning och passkontroll.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vill informera att LCC som Jet Star och Air Asia flyger från Singapore Terminal 1, medans andra LCC flyger från Low Cost Carrier Terminal(LCCT).

Det finns ingen airside anslutning mellan T1/T2/T3 och LCCT.
 

A380*G

Medlem
Bumpar en gammal tråd. Tittar på att åka via SIN men kommer antagligen att få ca 15 timmars layover. Vill lägga in väskorna i någon typ av dagförvaring, hur fungerar det? Vill inte checka in direkt eftersom vi vill packa om etc innan anslutningsflyget går. Kommer flyga SQ-SQ i C.
 

Jacob

Medlem
Det finns bagageförvaring i samtliga terminaler. Använde denna service förra året och det fungerade alldeles utmärkt (som med det mesta på Changi).
 

A380*G

Medlem
Strålande, tack Elsson och Jacob.

Är redan frälst men älskar denna site mer och mer för varje dag. Är bara på FT sporadiskt numera och kollar in om det är några stora nyheter, eller specifika detaljer.
 

Dr. Miles

Expert
Strålande, tack Elsson och Jacob.

Är redan frälst men älskar denna site mer och mer för varje dag. Är bara på FT sporadiskt numera och kollar in om det är några stora nyheter, eller specifika detaljer.

FlyerTalk fungerar som unviersitet för doktorand.
Om man vill veta något om flygresande så finns alla svar där.
Men det kräver också att den som ställer frågan är påläst. Annars risken är stor att få en hel dussin av "Have you used search function?" kommentar.
 
Toppen