Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Kör EB så då får man sikta in sig på något annat.

Vilken routing kan vara störst chans att pricka med LH F och slutdestination Sydney?
UT: ARN-FRA-ICN-SYD med LH C, LH F, Asiana C
HEM: MEL-BKK-FRA-ARN med Thai C, Thai F, LH/SK

Frågan om man vågar boka FRA-ICN i C och chansa att det går att boka om. Stor poäng med hela resan är just F.
Som @agehall säger, det är väl bara att boka och avboka om du inte hittar det du vill ha sen?
 

Dr. Miles

Expert
Kör EB så då får man sikta in sig på något annat.

Vilken routing kan vara störst chans att pricka med LH F och slutdestination Sydney?
UT: ARN-FRA-ICN-SYD med LH C, LH F, Asiana C
HEM: MEL-BKK-FRA-ARN med Thai C, Thai F, LH/SK

Frågan om man vågar boka FRA-ICN i C och chansa att det går att boka om. Stor poäng med hela resan är just F.
När det gäller en routingfråga av bonusresor med ett specifik bonusprograms poäng tror jag att det är bäst att du postar frågan i en annan tråd.

Din routing ovan är ogiltig enligt SAS EuroBonus för att SAS EuroBonus inte tillåter byte i olika treje zoner på utresan och på hemresan.
Du byter i Seoul på ditvägen och byter i Bangkok på hemvägen de tillhör två olika zoner.
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Börjar uppstå lite problematik inför min och @bnr 's resa i slutet av månaden. Planen är att flyga MUC-MEX som avgår på kvällen, med matarflyg från Frankfurt. Problemet som har börjat uppstå nu är att Business Class tillgängligheten har börjat försvinna på matarna mellan Frankfurt och Munchen. Det känns ju som nämnt lite fel att bli utkörd till flygplanet och sedan sätta sig i Economy. Kan man göra detta på ett mer diskret sätt? Eller kan personalen i FCT ordna så att man får sitta i Business? (betvivlar starkt detta). Alternativet är annars att ta det sista flyget till Munchen där bytestiden är en timme. Hinner man besöka FCL MUC på en timme?
 

Fedup

Medlem
Börjar uppstå lite problematik inför min och @bnr 's resa i slutet av månaden. Planen är att flyga MUC-MEX som avgår på kvällen, med matarflyg från Frankfurt. Problemet som har börjat uppstå nu är att Business Class tillgängligheten har börjat försvinna på matarna mellan Frankfurt och Munchen. Det känns ju som nämnt lite fel att bli utkörd till flygplanet och sedan sätta sig i Economy. Kan man göra detta på ett mer diskret sätt? Eller kan personalen i FCT ordna så att man får sitta i Business? (betvivlar starkt detta). Alternativet är annars att ta det sista flyget till Munchen där bytestiden är en timme. Hinner man besöka FCL MUC på en timme?
Nej, de kommer inte att ordna så du kan sitta i Business i FCT. Du sitter i den kabin du är bokad i.
 

Fedup

Medlem
Blir nog att skjuta på det en dag till. SWISS hade platser i C på 777 istället. Hur fixar man en plats i F kabinen på denna flygning, då den just nu är blockerad?
Du kan möjligtvis få snegla i kabinen om du frågar snällt, annars är den såvitt jag vet off limits just nu. Det är dock givetvis upp till MdC om du får sitta där eller ens snegla i First-kabinen. Det är ingenting som du är berättigad till bara för att du har en First-biljett. En av mina kollegor som också är HON flög den kabinen häromdagen, han fick titta in i kabinen, provsitta o.s.v innan avgång men inte sitta under färden.
 

Falcon71

Medlem
Hej

skall precis boka en vän hem till sverigefrån Chicago enkel med Lufthansa first kan välja mellan 16:30 - 747-8 via frankfurt eller 21:30 - A330 via munchen - 3 timmar byte i FRA resp 2 timmar i Munchen - båda planen är Lufthansa hela vägen

Är loungen i Frankfurt mycket bättre än munchen - hur är upplevelsen ombord 747-8 vs A330 ?

tankar ?
 
Toppen