Senaste nytt

Bugg hos SAS - Avbokade bonusresor visas inte

kaktusen

Medlem
Jag har ett märkligt problem med Eurobonus. Resor som är avbokade visas ej bland mina aktiviter. När jag bokar en resa så dras poängen som vanligt men när den avbokas visas ingen kredit av poäng. Någon som har detta problem?

Jag har skickat screenshots samt pratat med SAS och får bara flummiga svar. Enligt SAS så vet man inte varför poängen ej visas men poängen ska tydligen vara krediterad. Det visas enligt SAS i deras interna system.

Jag har rätt mycket poäng och har endast avbokat inrikesresor så jag har själv inte koll på om poängen verkligen krediterats. Känns svårt att verkligen verifiera om det gått rätt till. Man kanske måste boka och sedan avboka ett par resor för att se så att poängen stämmer?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har ett märkligt problem med Eurobonus. Resor som är avbokade visas ej bland mina aktiviter. När jag bokar en resa så dras poängen som vanligt men när den avbokas visas ingen kredit av poäng. Någon som har detta problem?

Jag ha skickat screenshots samt pratat med SA?
Jag hade liknande problem när jag avbokade bonusresan.
Kundtjänstens förklaring var att aktivitet av poängen som drogs från kontot försvinner (makulerad).
 
Last edited:
Det är samma för mig.Istället för en kreditering av poängen så stryks helt enkelt poänguttaget. Så istället för -150 000 poäng och motsvarande +150 000 poäng så syns det ingen transaktion alls.
 
Toppen