Senaste nytt

Golfresa Thailand

Zniper

Medlem
Ska flyga till Bangkok över jul och nyår. Ska spenderar ett par dagar i Bangkok för att sen ta mig vidare till Pattaya. Det blir golf både i Bangkok och Pattaya är planen iallafall. Någon som spelat några fina banor i dessa områden eller rekmmenderar ni mig att åka till något annat ställe?
 

nissefalk

Medlem
Jag är i Pattaya nu och spelar golf, varierande kvalitet på banorna, bäst är Siam Country Club och Laem Chabang, de kostar ca 1000kr att spela inklusive transport.

Kring Bangkok finns det ganska mycket banor, de flesta bra, men, det tar tid med trafiken att ta sig till och framför allt från banan, rekomenderar då istället att spela golf i Pattaya eller kanske Hua Hin, har dock inte själv varit i Hua Hin.

För att göra det enkelt kolla på Scandalic Golf Pattaya Thailand de arrangerar golfresor varje vardag och allt sköts hur bra som helst, man dyker upp på utsatt tid betalar för dagen och så blir man körd till banan där dom sköter all admin, riktigt bekvämt, jag spelar med dom 4 till 5 dagar i veckan och det är en liten tävling varje dag som är frivillig,

Vid den tiden då du är där brukar det vara ca 30 till 40 svenskar per dag som spelar och det är väldigt trevligt sällskap, om du reser ensam så är det här kanon bra.
Ett riktmärke för kostnad för golf med Scandalic är ca 400-500kr per dag då ingår transport, greenfee, caddie fee och en drink när man kommer tillbaka till Pattaya.

Det finns ytterligare en arrangör i Pattaya som heter Nordic Golf, de kör samma upplägg, mer info på Nordic Golf Pattaya
 
Ska du till Phuket är Red Mountain väl värd ett besök! Spelade där förra hösten, i mitt tycke en kanonbana. Hål 17 är signaturhålet för banan, ett mycket märkligt par 3. Kolla gärna på youtube....
 

Zniper

Medlem
Jag är i Pattaya nu och spelar golf, varierande kvalitet på banorna, bäst är Siam Country Club och Laem Chabang, de kostar ca 1000kr att spela inklusive transport.

Kring Bangkok finns det ganska mycket banor, de flesta bra, men, det tar tid med trafiken att ta sig till och framför allt från banan, rekomenderar då istället att spela golf i Pattaya eller kanske Hua Hin, har dock inte själv varit i Hua Hin.

För att göra det enkelt kolla på Scandalic Golf Pattaya Thailand de arrangerar golfresor varje vardag och allt sköts hur bra som helst, man dyker upp på utsatt tid betalar för dagen och så blir man körd till banan där dom sköter all admin, riktigt bekvämt, jag spelar med dom 4 till 5 dagar i veckan och det är en liten tävling varje dag som är frivillig,

Vid den tiden då du är där brukar det vara ca 30 till 40 svenskar per dag som spelar och det är väldigt trevligt sällskap, om du reser ensam så är det här kanon bra.
Ett riktmärke för kostnad för golf med Scandalic är ca 400-500kr per dag då ingår transport, greenfee, caddie fee och en drink när man kommer tillbaka till Pattaya.

Det finns ytterligare en arrangör i Pattaya som heter Nordic Golf, de kör samma upplägg, mer info på Nordic Golf Pattaya


Kanontips!
 

Zniper

Medlem
Ska du till Phuket är Red Mountain väl värd ett besök! Spelade där förra hösten, i mitt tycke en kanonbana. Hål 17 är signaturhålet för banan, ett mycket märkligt par 3. Kolla gärna på youtube....

Tror inte det blir Phuket denna gång men skulle jag åka dit så är definitivt Red Mountain på listan
 

Zniper

Medlem
@nissefalk såg på Scandalics hemsida att dom åker iväg runt 8-9 på morgonen oftast. Hur långa dagar blir det? Är man 20-30 pers som ska spela så känns det som att det kommer ta större delen av dagen. Jag skulle gärna vara hemma till 14-15 tiden så man kan ligga på beachen lite oxå
 

Magino

Medlem
Har tyvärr ingen erfarenhet av Pattaya och de få golfbanor jag spelat i Bangkok har varit privata så man måste spela med en medlem.
Men även om du inte frågade om Hua Hin kan det säkert vara intressant för andra. Här är lite kort om min syn på golfbanorna där.

Hua Hin har framför allt två banor som är i riktigt bra klass. Den ena, som är min favorit och troligen en av de bästa jag spelat, Black Mountain. Det är en lång och utmanande bana med otroligt hög finish. Den ligger otroligt vackert och det känns att de inte sparat på pengarna. Dock kräver den ofta långa utslag och flera av min kvinnliga bekanta gillar inte banan på grund av detta. De flesta av hålen är breda och det är sällan det kommer ett överraskande hinder, även om det finns något hål som är lite blint.

En annan bana som är ha en hög standard som jag kan rekommendera runt Hua Hin är Banyan. Även denna har otrolig hög finish och riktigt vacker. Denna kräver inte lika långa utslag men kräver mer precision. Golfbanan är byggd på en gammal ananasfarm så utanför ruffen försvinner bollen lätt i de stora fälten med ananasbuske.

Utöver dessa så finns det ett gäng golfbanor som har en bra standard om man jämför med Sverige. Även om de inte kommer upp i samma standard som Black Mountain eller Banyan. Men du kan spela exempelvis följande:
Springfield
Imperial Lake View
Majestic Creek
Palm Hills
Sea Pines
 

nissefalk

Medlem
@nissefalk såg på Scandalics hemsida att dom åker iväg runt 8-9 på morgonen oftast. Hur långa dagar blir det? Är man 20-30 pers som ska spela så känns det som att det kommer ta större delen av dagen. Jag skulle gärna vara hemma till 14-15 tiden så man kan ligga på beachen lite oxå

Ja det är långa dagar man är oftast inte tillbaka innan 16-18 och ibland senare men då har det varit avgång kring 10:30, om du vill spela tidigt och komma tillbaka för lite beach så kolla på om du kan hitta start tider själv på Siam Country Club, kommer man ut där innan klockan 8 är man lätt tillbaka i Pattaya till senast 14.

Andra lite mindre kostsamma alternativ nära Pattaya är Pattaya Country Club eller Phoenix Golf Club.

Det finns ytterligare en operatör i Jomtien som åker tidigt, ser på deras hemsida att de normalt åker klockan 7, se sidan JOMITEN GOLF & TRAVEL SERVICE då skall man nog bo i Jomtien också annars kan det ta tid att ta sig dit och framför allt tillbaka till Pattaya i trafiken
 
Toppen