Senaste nytt

Tips på IHG-hotell i Tel Aviv

Kris

Medlem
Någon som har en up to date erfarenhet av något av de fyra IHG-hotellen i Tel Aviv (två CP, ett IC och ett Indigo)?

Specifikation:
Åker med familj inkl späd. (därav mer aktiv dagtid än kväll/nattetid)
I huvudsak semester.
Smidig transport till från TLV uppskattas
Nära stranden ett plus men inget måste (ganska givet från hotellens location, men anyway...)
Är IHG Platinum; om någon har stats på upgrades osv.

Tips emottages tacksamt.
 

johhenrik

Medlem
Jag kan tyvärr inte svara dig utav erfarenhet, men jag vill minnas att det finns ganska mycket missnöje med IHG i Tel Aviv enligt folk på Flyer Talk. Min rekommendation är att du kollar (söker) i InterContinental-forumet där.
 

Kris

Medlem
Jag kan tyvärr inte svara dig utav erfarenhet, men jag vill minnas att det finns ganska mycket missnöje med IHG i Tel Aviv enligt folk på Flyer Talk. Min rekommendation är att du kollar (söker) i InterContinental-forumet där.
Tack för tips, kollar där. Om någon annan har någon info får ni gärna dela med er.
 

Kris

Medlem
Kort uppföljning på ämnet (om nu någon får för sig att leta info senare). Blev IC David i Tel Aviv till slut. Bra service och nära stranden. Den direkta omgivningen var inte så mycket att hänga i julgranen, men stan är ganska kompakt och med gång/taxi (även cykel) kommer man lätt runt.

Hade nog valt detta hotell igen om jag återvänder. Bra klubbsalong! Faktiskt två att välja mellan, en i entrén och en högst upp. Allt efter humör :) Barn fick (enligt ISO-standard) inte följa med i klubbsalongen. Men fick istället gratis mat från barnmenyn i restaurangen två gånger om dagen. Enda nackdelen var att man inte fick ta med någon mat/snacks/dryck från klubbsalongen ut (precis utanför) så att man kunde sitta tillsammans med familjen. Well... I-landsproblem.
 

Kris

Medlem
Hur var säkerheten i Tel Aviv?
Inget som jag direkt tänkte på. Kändes som att vara i vilken stor stad som helst. Var ju iofs lite off season. Det cirkulerar ju en del dudes med rejäla pickadåller (polis/militär), men om man inte är känslig för det så var det soft. Var även i Jerusalem och kändes likadant där. Kanske med lite mer polisiär närvaro. Dock är detta en sampling såklar.
 
Toppen