Senaste nytt

Någon som testat mobilt wifi i AVIS-hyrbil New York?

Steve

Medlem
Jag kommer hyra bil i New York och funderar på alternativet med mobilt wifi (och navigera via google Maps eller annan navigationsapp) eller lägga till en navigator i bilhyran. Finns ju fler fördelar med det mobila wifi:t såsom möjlighet att sköta mejl etc.

Har ni några erfarenheter av hur pass bra mobil wifi kan tänkas vara, jag kommer åka en runda från Manhattan och nordväst om N.Y. Håller mig till motorvägsnätet men jag har inte koll på hur täckningen är. Om någon har tips kring detta är jag tacksam.
 

agehall

Medlem
Nu blev jag nyfiken - har aldrig hört talas om det där tidigare. Allt jag hittar är pressreleaser från 2007. Kan man verkligen boka det där och vad kostar det?

För att svara på din fråga - det beror nog väldigt mycket på vad de har för operatör, så utan att veta det är det svårt att säga.
 

Steve

Medlem
Nu blev jag nyfiken - har aldrig hört talas om det där tidigare. Allt jag hittar är pressreleaser från 2007. Kan man verkligen boka det där och vad kostar det?

För att svara på din fråga - det beror nog väldigt mycket på vad de har för operatör, så utan att veta det är det svårt att säga.
Jag bokade nyss på Avis hemsida, gick in via den amerikanska sidan och där ligger det med som ett tillval, de vill ha 10 USD/dag för mobilt wifi. Jag ska kolla närmare på vilken operatör de använder. (Car Rental Reservations Online - Avis
 

agehall

Medlem
Vilken station bokade du hos?

Sedan kan jag ju säga att $10/dag är snordyrt. Det är bättre att köpa ett prepaid SIM imho och köra med din vanliga telefon.
 
Toppen