Senaste nytt

Heathrows VIP terminal - nu tillgänglig för allmänheten

Jacob

Medlem
VIP faciliteterna på Heathrow flygplatsen utanför London har länge endast varit tillgängliga för kungligheter och statsöverhuvuden men nu öppnas de upp för allmänheten.

Genom "Heathrow by Invitation" får man använda VIP loungen kallad "Windsor Suite" som ligger bredvid terminal 5. Där tar personalen hand om alla formaliteter som incheckning, passkontroll och tullformaliteter medan passagerarna får vänta i en privat lounge. När det är dags för avgång åker man egen limousine direkt ut till flygplanstrappan.

"Heathrow by Invitation" finns tillgänglig för både avgående och ankommande passagerare samt passagerare som är i transit på Heathrow. Servicen kan utnyttjas vid avresa eller ankomst på samtliga fyra terminaler.

Men smakar det så kostar det. 1500 pund (drygt 16.200 kronor) kostar det per besök för upp till sex personer.

VIP servicen finns tillgänglig för följande flygbolag: Aer Lingus, Air Canada, Air New Zealand, British Airways, British Midland, Cathay Pacific, Delta, Emirates, Gulf Air, Iberia, Lufthansa, Oman Air, Qantas, Royal Brunei Airlines, Saudi Arabian Airlines, Singapore Airlines, Japan Airlines, Virgin Atlantic, United Airlines.

För British Airways gäller VIP servicen endast om man reser i premium kabin.

[video=youtube;jVQWOfZKSQo]http://www.youtube.com/watch?v=jVQWOfZKSQo[/video]

Heathrow by invitation
 

Concorde

Founding Member
Kan vara värt det när vi landar på Heathrow T5 fredag kväll 13:e juli. Passkontrollen på T5 har tyvärr packat ihop totalt sedan årsskiftet. Ingen vet varför ännu. T5 brukade vara max 10-15 i kö när det var tryck. Nu är det mellan 1 och 2 timmar kö som är normen.

Illa illa illa. Kommer skada BA i längden.
 

Kricka

Medlem
Illa är nog ordet ! Man tycker ju att på snart fyra månader så borde man i a f kommit
underfund om vad som är problemet/problemen ?
 
Gick genom passkontrollen i torsdags och tittade på köerna och det var nästan mindre kö i "utanför EU" än i "EU" kön.....men tog max 5min.
Så det beror ju helt på när du kommer.... på morgon och andra "höga" transit tider är det ju stop på varje flygplats.
Det jag inte förstår...är varför LHR ska passkolla de som är i transit som kommer utanför EU och ska till utanför EU.....men nu när jag tänker på det så förstår jag varför :)

3h på IAD för någon månad sedan....
 
Toppen