Senaste nytt

Izettle tar nu Diners Club&Amex

Henry

Medlem
Rent spontant så låter det som att det inte vore okej (jag har för mig att liknande diskuterats på forumet tidigare?). Kikade igenom villkoren för Eurobonus Diners lite snabbt och hittade ett par saker som skulle kunna tyda på att det inte är okej, noteras bör dock att jag endast har 15 poäng Handelsrätt på CV:t:

"Diners Club förbehåller sig rätten att spärra kortet på någon av följande[...] 2. misstanke om icke godkänd eller bedräglig användning av kortet"

"Kortet får inte användas hos säljföretag om 1. säljföretaget är medlems
enskilda firma, 2. säljföretaget är handels- eller kommanditbolag i vilket
medlem är bolagsman, eller 3. säljföretaget är s.k. fåmansbolag till vilket
medlem är närstående (t.ex. verkställande direktör eller styrelseledamot)."

Nu sker det väl inte i någon bolagsform, men en enskild firma är ju ingen juridisk person, vilket skulle kunna tyda på att det inte är okej, även om man inte registrerat en enskild firma?

Sedan så finns det ju lite allmänna friskrivningar:
"Medlem är införstådd med och medger att till kortet knutna
tjänster, användningsområden o.d. under löpande avtalsförhållande kan
komma att utökas, minskas eller på annat sätt förändras utan att dennes medgivande behöver inhämtas."

Det är säkert något man kommer undan med en enstaka gång, men sätter man det i system skall man nog inte räkna med att få behålla kortet.
 
En enskild firma behöver egentligen inte registreras. Även om det inte finns så mycket att vinna på detta så är det antagligen villkorsbrott någonstans.
 

Palazzi

Medlem
Håller med de flesta andra. Rolig idé men risken för avtalsbrott är nog signifikant, samtidigt som den ekonomiska vinsten är försumbar. Om det hade handlat om "status-miles" hade jag kanske vågat mig på ett försök....:p

PS. Henry; själv har jag bara 10hp i handelsrätt (från Italien), så jag litar på dig :)
 

HerrOlsson

Medlem
Som sagt, Dinersclub har inte chip och då går det inte att läsa av i izettleläsaren utan måste köras manuellt. Det försämrar intjäningen markant... SAS MC med 10% som blir 30% 26-29 april kan ju vara intressant. Någon som räknat på det?
 

Ubbe

Medlem
Betaltjänsten Izettle, som gör kortbetalningar möjliga via Iphone och Ipad, hanterar nu även American Express.
Izettle är en app och tillhörande insticksdosa till Iphone och Ipad som gör att det går att ta emot kortbetalningar direkt i telefonen eller plattan. Nu går det även att ta emot kortbetalningar från American Express i Sverige och Finland.

– Det är väldigt roligt att ytterligare ett världsledande kortföretag och varumärke som American Express nu väljer att börja samarbeta med oss, säger Izettles vd och grundare Jacob De Geer.

Nyhet stulen från Izettle vxer med American Express - IDG.se
Nu fattas bara en Androidversion..
 
Toppen