Senaste nytt

Vilken är den bästa businessclass produkt du har testat?

Skyraider

Medlem
Jag gillar TK (när det är full flat stolar - detta är den C-stol jag sover bäst i) och QR. Varken TK eller QR har någon vidare mat även om förrätts-mezen på båda är rätt ok.

UA (i tvåklass) måste jag också lyfta fram. I synnerhet pga glassen och vitlöksbrödet.
 

Sofia

Medlem
QR - utan tvekan :D
Gillar A350:an allra bäst. Otroligt rymlig och skön kabin, och man får en madrass när stolen bäddas till säng, det får man inte i 787 eller 777.
Sen är ju mat, dryck och service otroligt bra. Jag har aldrig haft några som helst problem alls.

Gillar också Qantas mjukvara. Otroligt bra service av trevlig personal och skön pyjamas. Stolen i deras 747 var faktiskt också riktigt skön och maten var bra. Givetvis hade de också massor av viner att erbjuda.

Malaysians C jobbade sig uppåt tack vare bra mjukvara (efter ett rätt miserabelt ben i deras F).

Är dock inte imponerad av Emirates trots att många gillar dom. 2-3-2 i en 777 blir vääääldigt trångt och servicen haltar betänkligt vid hög kabinfaktor. Hur länge ska man behöva vänta på vinet EFTER att maten serverats?! Ingen pyjamas i C och inte särskilt skön kudde eller täcke.

Nä, QR is my poison ;)
 
Last edited:

Senator

Moderator
För mig handlar affärsklass om att sova så bra som möjligt, så jag rangordnar mina stolar på det. Mat & dryck är sekundärt för mig.. Min "sova gott skala är":

1. American B777-300ER som är väldigt lik Cathay och SAS om jag minns rätt
2. Thai B777-300
3. United B757
4. BA Club World B747-400 upper deck
5. Swiss A330-300

Med alla andra: Lufthansa, Austrian SAS, Singapore, Cathay har jag antingen bara testat gamla produkter eller på dagsresor..
 

Vaniljvodka

Medlem
Jo. Det är det jag gör. Jag äter ofta sådan mat, både i Sverige och i Mellanöstern.

Hmm, ok. Nivån kanske inte är där uppe med liknande rätter på marken, även om jag tycker att de slår de flesta svenska ställen som serverar den typen av mat. Men men, jag har i alla fall varit extremt nöjd med all TK-mat jag provat.
 

Dr. Miles

Expert
1. American B777-300ER som är väldigt lik Cathay och SAS om jag minns rätt
Nej, det liknar varken SAS gamla Business class eller SAS nya Business class.
American Airlines Business class på Boeing 777-300ER är som du säger, liknande modell som Cathay Pacifics senaste Business class (Zodiac Cirrus) med 1-2-1 konfig medan SAS gamla Business class är angled lie-flat med 2-2-2 konfig och SAS nya Business är full-flat med Staggered konfig (1-1-1-1).

Cathay Pacifics nya Business class:
cathay-pacifc-business-hkg-icn-a330-cirus-002-jpg.21086

(Foto: Dr. Miles)

SAS nya Business class:
Inauguration-SAS-new-Airbus-A330-06-720x480.jpg

(Foto: Jacob)
 
Last edited:
Toppen