Senaste nytt

SPG Guld/Diamond

4fun

Medlem
Hej,

Jag har ett EuroBonus Guld kort och efter nästa resa borde jag ha EuroBonus Dimond.
Kommande halvår kommer jag bo en hel del på SPG hotell. Någon som har ett bra tips hur jag kan få ett SPG Guld alt Platinum kort snabbt ? Går det på något kreativt sätt statusmatch till ett bättre kort?

Hälsningar
4fun
 

agehall

Medlem
Just nu tror jag inte det finns några genvägar till SPG status. Det har kommit lite kampanjer då och då men enbart till guld. De har det överlägset bästa programmet och är väldigt restriktiva med att ge bort status, så du kan nog räkna med att du måste bo ihop den som alla andra om du inte har en hög med andra hotellkort av hög valör att visa upp för dem och även kan visa upp att du faktiskt tänker bo ett antal nätter hos dem.
 
Håller med föregånde talare. De är hårda med match för ffa Platinum. Däremot kan de ge trogna SPGare "courtecy" Platinum om du har haft ett år med annat mönster som gör att du inte nådde Platinum och kan visa ett "normlat" Platinum mönster i början av året, dvs ett antal stays/nights Jan/Feb.
 
Det snabbaste sättet att få Status är stay. Berende på var du bor så är det olika lätt. I Bangkok är det lätt om du är beredd att checka ut och byta hotell varje dag. Där kan du Bo på "triangeln" - Westin, Sheraton och Four Points inom 5 mins promenad och ALoft 10 min bort (så får du se lite olika hotell).
 

Senator

Moderator
Jag fick en gång ett erbjudande om Gold som jag sedan behöll om jag bodde 4 nätter under 90 dagar. En ganska lämplig lösning i min värld och ganska rättfärdig mot alla partner med en Quid Pro Quo. Jag tycker mer om detta än Hiltons approach utan quid pro quo..
 

4fun

Medlem
Jag skickar iväg ett mail och ser vad som händer.
Har redan bott 11 dagar i Jan, och planerar att bo ca 11 dagar per månad fram till sommaren.
Hade varit härligt med ett guldkort eller platina kort direkt.
 

flybob

Medlem
Jag skickar iväg ett mail och ser vad som händer.
Har redan bott 11 dagar i Jan, och planerar att bo ca 11 dagar per månad fram till sommaren.
Hade varit härligt med ett guldkort eller platina kort direkt.

Du kan välja när du vill att din challenge skall börja. Så om du bott 11 dagar i januari och ber om att få börja din challenge från 1/1 så kommer du enbart behöva 7 nätter innan 31/3 för att kvalificera till Platinum.
 
Jag skickar iväg ett mail och ser vad som händer.
Har redan bott 11 dagar i Jan, och planerar att bo ca 11 dagar per månad fram till sommaren.
Hade varit härligt med ett guldkort eller platina kort direkt.

Så härligt är inte ett guldkort utan det är platinum du skall sukta efter.
Men som bob skriver - med challengen så är saken biff.

Du åker inte med kollegor? Om så - betala deras bokning också så får du ihop 11/22/33 dagar per månad beroende på hur många ni är.

Får man fråga i vilken stad du bor i dvs vilket hotell?
 
Toppen