Senaste nytt

Vad hinner man på en timme på Dohas flygplats?

Matta

Medlem
Vi landar i Doha (från ARN) 01:05 och ska vidare till Bangkok 02:10.
Är gaten vi landar vid nära gaten till BKK ?
Hinner man med ett glas Krug i loungen ?

//Mats
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Jag skulle gissa på att det inte är fasta gater för planen så vilken gate ni får är nog oklart i dagsläget.
Om vi utgår ifrån att allt går enligt tidtabell så blir det nog tight med att hinna med ett loungebesök, men det ska nog inte vara helt omöjligt även om ni nog får ställa in er på att mer eller mindre gå till den nya gaten.
 

HenrikT

Medlem
Flygplatsen är stor vilket ofta innebär långa promenader. Sedan brukar QR påbörja boarding mycket tidigt. Sist jag åkte hem från Hongkong med avgång 00.01 så påbörjade man boarding 23.10 och vi lyfte tidigare än utsatt tid.
Men är flyget i tid in till Doha och du har tur med gaten så kanske du hinner ett snabbt glas.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

nissefalk

Medlem
Det blir tight jag hade ungefär samma tid för connection i Juni, sprang genom hela flygplatsen, fick ankommande gate långt ut och avgående gate lika långt bort och man måste ju gå igenom security så tror inte ni hinner med något annat än direkt gå från ankommande via security till avgående flyg
 

MegaFlyer

Medlem
Om sällskapet "vi" innefattar tre infants och en mormor i rullstol så kan det bli tajt.

Om ni har tur så flyger ni in lite tid från ARN samtidigt som det är lite folk på flygplatsen (QR har massa nattflyg både ut och in från Doha...) och flighterna är nära gate; då kan det bli ett behagligt glas Krug i loungen.

Alternativet är att dricka massa skumpa på både inkommande och utgående flyg, tidig boarding och sedan lite sömn innan avgång. Needless to say - pyjamasen är på redan vid check-in på Arlanda.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Homer

Medlem
1 timme är inte alls gott om tid på den flygplatsen, du ska genom säkerhetskontroll + ofta långt mellan gaterna.


Inte svårt att se ett samband:
businessklassbiljetter säljs under 10kkr -> champagne som kostar långt över 1kkr flaska försvinner.
 
Last edited:

Magino

Medlem
Som andra skrivit kan det vara väldigt långa avstånd på Doha. Har du oflyt med vilken gate du får (som jag fick på både ut- och hemresan sist) så är det bara att gå raka vägen till nästa plan när det är så lite tid mellan flygen.
 

Schlaake

Medlem
Var där 28/12 -15 redan då var Krug borta enligt en personal i C loungen, som tur var hade jag hunnit med några glas i baren på A 380 på flighten Bangkok - Doha.
 
Toppen