Senaste nytt

Daallo Airlines flight D3159 från Mogadishu fick ett hål i skrovet efter explosion

Dr. Miles

Expert
Daallo Airlines (D3) flight D3159 från Mogadishu till Djibouti har fått explosion och fick ett hål i skrovet och vände tillbaka till Mogadishu.
Det finns olika uppgifter om antalet av flygbesättning och passagerare men SVT anger totalt 74 personer och alla överlevde.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Trolig bomb bakom flygplansexplosion - Nyheter | SVT.se
SVT skrev:
Utredarna tror att det var en bomb som exploderade på ett passagerarflygplan i Somalia, uppger amerikanska regeringskällor. En man dog i explosionen, som tvingade planet att nödlanda på flygplatsen i Mogadishu i tisdags.
.
.
Tidigare fanns enbart uppgifter om två lindrigt skadade personer och flygbolaget Daallo Airlines har uppgett att alla 74 passagerare överlevde.

Somali plane lands in Mogadishu with hole in its side - BBC News

Daallo Airlines är somali-ägt flygbolag med bas i Dubai.
Daallo Airlines - Wikipedia, the free encyclopedia


Det här ser inte kul ut alls.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Såg artikeln på aftonbladet igår, tydligen fanns det två svenskar ombord som var där i "militärtjänst".
Skönt att det under omständigheterna verkar ha gått bra
 

agehall

Medlem
Inte roligt alls men det verkar ju ändå som att det gått relativt bra. Avherald rapporterar att en person saknades vid landningen och senare återfanns död. Accident: Daallo A321 near Mogadishu on Feb 2nd 2016, explosion rips fuselage open

Det som däremot känns ganska roligt i sammanhanget är detta:
Screen Shot 2016-02-03 at 18.55.27.png
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tyckte faktiskt rubriken på klippet var lite lustig också - känner inte att jag vill uttala den.

Kunde säkert ha gått värre, men som sagt, överlag alls inte roligt.
 

SFC

Medlem
Jag viste inte vad den korrekta benämningen på det var så det fick bli inom "". Men det kanske bara kallas militärtjäsnt och inget annat?
Två svenska militärer som tjänstgör i området. Men jag förstår vad du menar nu, trodde att du antydde något fuffens i och med "".
 
Toppen