Senaste nytt

BAEC Household account , lyckas inte registera barnen

JimmyH

Medlem
Hej!

Nån som har några tips om vad jag gör för fel ?

Har skapat ett konto för mig och min sambo och båda är med i samma household account med mitt konto som ägare , har nu försökt skapa konto åt barnen genom att bjuda in dom via deras egna mail adresser men jag kommer inte igenom registerings sidan , har försökt på olika datorer och olika läsare och felet som kommer upp verkar ju va lite orelaterat minst sagt med tanke på att jag valt hemadress och inte en affärsadress.

upload_2016-2-2_17-54-29.png


Adressen är dock ifylld enligt nedan ( men med andra uppgifter)
upload_2016-2-2_17-56-51.png



Förstår inte vad som kan va fel , finns det något anant sätt att skapa konton även till barn ?
 

dala

Medlem
Gjorde detta för någon vecka sedan för mina barn och det funkade fint. Utifrån din beskrivning förstår jag inte riktigt vad som går fel men är barnen minderåriga kan du inte registrera egna konton för dem. Du behöver logga in på ett konto som redan är kopplat ditt hushållskonto, typ ditt eget, och där bjuda in barnen till egna konton. Har inte mer detaljer än så men så var processen nyligen iallafall.
 

JimmyH

Medlem
Gjorde detta för någon vecka sedan för mina barn och det funkade fint. Utifrån din beskrivning förstår jag inte riktigt vad som går fel men är barnen minderåriga kan du inte registrera egna konton för dem. Du behöver logga in på ett konto som redan är kopplat ditt hushållskonto, typ ditt eget, och där bjuda in barnen till egna konton. Har inte mer detaljer än så men så var processen nyligen iallafall.

Låter precis som det jag försökt , lagt till dom med email i mitt hushållskonto varefter dom fått en invite men när jag försöker registera (via den länk som är i mailet) så uppstår felet ovan.

Nått fel gör jag säkert men frågan är vad ;)
 

JimmyH

Medlem
tryck på "affärer" och sedan tillbaka på "hem" hade samma bugg när jag reggade familjen :)

Tack, det funkade för mig med!

Vilket underbart designat formulär , påminner mig om gamla tiders VB6 program med den då heta designen med flikar där det inte var helt ovanligt att knappar både försvann och dök upp beroende på vad man hade gjort på en annan flik :)
 
Toppen