Senaste nytt

Turkish Airlines A330 mellan Istanbul och Frankfurt

Igorius

Medlem
Jag bokade häromdagen en liten utflykt, där ett av segmenten (Frankfurt-Istanbul med Turkish Airlines) trafikeras av en A330. Enligt ExpertFlyer består businesskabinen av tio rader - se bild nedan.

Har inte hittat några bilder eller annan info om hur den här kabinen ser ut (TK:s A330-plan har väl i övrigt antingen fyra eller fem rader affärsklass). Någon som vet vad jag kan förvänta mig vad gäller komfort?

Skärmklipp.PNG
 

Dr. Miles

Expert
Jag bokade häromdagen en liten utflykt, där ett av segmenten (Frankfurt-Istanbul med Turkish Airlines) trafikeras av en A330. Enligt ExpertFlyer består businesskabinen av tio rader - se bild nedan.

Har inte hittat några bilder eller annan info om hur den här kabinen ser ut (TK:s A330-plan har väl i övrigt antingen fyra eller fem rader affärsklass). Någon som vet vad jag kan förvänta mig vad gäller komfort?

Visa bifogad bild 47676
Jet Airways A330 har rad 10 men i så fall 1-1-1 med fiskbenskonfig därför stämmer det inte med bilden ovan heller. :confused:
 

malmokalle

Medlem
Reste med denna kärra CPH - IST för några veckor sedan. Men som du skriver så var det 5 rader i C. Bra komfort och på min flight en service som när TK är som bäst.:)
 

Dr. Miles

Expert
TK1588, om det kan vara till någon hjälp. @Jonas C kanske har input?
Jag vet inte vilket datum denna flight är men enligt ExpertFlyer TK1588 på 2016-FEB-05 har samma flygplanstyp 33A som du nämnde ovan.

När jag går in i Turkish Airlines webbsida och gör provbokning får jag sån här resultat på TK1588 den 2016-FEB-05.

Screenshot20160202_04.png


Så det finns dörr mellan rad 6 och rad 7 men saknar rad 1 - rad 4. :confused:
 

Igorius

Medlem
Spännande! Tallinn skötte bokningen, och jag kunde inte få plats (tja, två platser) längre fram än på rad sex. De kunde dock inte säga vad det berodde på. Om rad 1-4 saknas kan väl det vara en delförklaring.
 

palmen

Moderator
Verkar som rad 1-3 saknas, kan det vara något inhyrt plan som har en F-kabin längst fram som ej går att boka, därav börjar platserna på rad 4 för business.
 
Toppen