Senaste nytt

Hur är United First class?

A380*G

Medlem
Jag har hört många skräckhistorier och Uniteds first class. Service ska vara usel etc etc. Men är det någon som provat den på longhaul? Tex US-EU eller US-Asia? Hur är den egentligen? Vad skiljer mot LX/LH? (vilka jag vet betydligt mer om)

Jag menar den riktiga First class, inte BusinessFirst på gamla Continental, eller vad det heter.
 

Moco

Medlem
Yes. Har flugit United Global First på 777's mellan bl.a. LHR-SFO och tycker inte att det har varit dåligt. Du tilltalas med efternamn etc. och servicen är OK, men kanske inget man kommer ihåg något speciellt sådär. LX/LH har väl överlag en mer långtgående service där premiumkänslan är snäppet över, men det varierar också. Jag har inget ont att säga om United F i alla fall. Economy är däremot sämre än genomsnittet.
 

A380*G

Medlem
Låter härligt, funderar på att boka dom på någon sträcka på *A award.

Om jag inte minns fel fick rob74 flyga dem över Atlanten i vintras efter att ha försovit sig? ;)
 

Svenska73

Medlem
Jag har flugit från IAD till FRA om jag minns rätt på United First (777). Det var bra men inget wowwow. Det var 2007. Väldigt bra lounge på Dulles dock.
 

Stefan62

Medlem
Jag har läst mycket om hur "dåliga" amerikanska bolag är i F och då blivit lite förvånad över alla negativa kommentarer.

När jag igår tittade på Youtube-filmklipp från t ex United First-class så blir jag imponerad, men kanske inte lika mycket som när jag ser film och bilder från Emirates, Singapore osv.

Reagerar man bara om man är "bortskämd" eller är det bara "stolen" som skapar allt negativt?

Kommentarer?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har läst mycket om hur "dåliga" amerikanska bolag är i F och då blivit lite förvånad över alla negativa kommentarer.

När jag igår tittade på Youtube-filmklipp från t ex United First-class så blir jag imponerad, men kanske inte lika mycket som när jag ser film och bilder från Emirates, Singapore osv.

Reagerar man bara om man är "bortskämd" eller är det bara "stolen" som skapar allt negativt?

Kommentarer?
Som Jacob sa någon gång, det handlar inte om hård produkt när det gäller First class. Det är mjukprodukt.
I mitt tycke levererar United jättedålig mjukprodukt i First class. Men du får gärna skaffa din egen uppfattning genom att boka First class på ett United flyg(ej USA inrikes).

Ur mitt inlägg på tråden: http://www.businessclass.se/sas-eur...ss-med-star-alliance-i-asien-6.html#post29487
När jag flög med United i First class mella Tokyo och Beijing (de la ner linjen fjol, tror jag), så var jag enda passagerare i First och det var proppfullt i Business class.

Efter planet lyfte och säkerhetsbältsskylt släcktes, så kom en riktig gammal flygvärdinna(nära 70 eller kanske äldre) som var bred som en julgran satte i en stol i andra änden av First class kabinen.
En annan 60+ flygvärdinna kom till mig och sa att eftersom jag är enda passagerare i First class, så en serverar och andra vilar i shift.
De var ingen deadhead, utan det var vanlig tjänstetid för dem. Men de turades om och vilade och läste tidning i First class stol. :eek:
 

Jacob

Medlem
Jag har flugit "riktiga" United First på en Boeing 747-400.

Stolen är helt OK, inte bäst i ligan, men OK. Ganska avancerad stol och en bra skärm. Dock saknade jag mer avskildhet, kabinen är helt öppen. Stolens konstruktion är också lite märkligt då den i uppfällt läge sluttar bakåt, vilket gör att man måste luta sig framåt på ett onaturligt sätt när man ska äta.

Mat och service är väl annars det som föga upphetsar. Varken mat eller viner håller bra första klass standard. En frekvent United resenär på en annan sida brukar fråga vilken av de fyra huvudrätterna som inte serveras i business class, det finns en.
 

Magino

Medlem
När jag reste mellan NRT och ICN med UA F var jag mindre imponerad av upplevelsen. Pre-departure beverage i plastglas, tråkig attityd hos flygvärdinnorna, när champagneglaset var slut under flygningen så fyllde de inte på glaset utan tog istället bort det utan att fråga om jag ville ha mer eller inte, ingen rolig mat och lite andra små saker
 

Dr. Miles

Expert
Annat som jag glömde att nämna var att jag ombeds av United personalen att spola tillbaka kassettbandet för IFE, i First class. :eek: (På det flygplanet som jag flög med hade fortfarande gamla mini kassettband system för filmer)

Cathay Pacific eller Singapore Airlines personal skulle aldrig be First class passagerare om att spola tillbaka kassettbandet...
 

Sahlen

Medlem
Finns det några mer uppdaterade rapporter/intryck från first-resor med UA?

Jag håller på att lägga upp en bonusresa och funderar på att ha UA som backup om det inte funkar med LH på hemvägen (ska ev. vara borta >14 dagar).

De fligher jag tittat på är med B777 alt B767.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen