Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

jerixon

Medlem
Jag tycker rad 1 är bra. Där sitter de vid fönstren närmare mittensektionen då avlastningsbordet är mot fönstret :)
Mat först och inget spring för toaletter.
 

Alf

Medlem
Kolla bara först att 1H inte är tagen, det betyder spädbarn och då är nog rad 5-6 bättre :)

Är du säker på det. Det kan inte vara så att den bara är blockad ifall det kommer någon infant? Den är nämnligen markerad grå (bokad) på både ut- och hemresa som jag har till MIA i nov. Jag har rad 1D/F, kan det vara så illa att min skönhetssömn är i farosonen?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

NotRyan

Medlem
Ingen aning faktiskt, satt på 2A/3A med en polare och vi sa inte ett ljud till varandra under flygningen (kan iofs bero på att han somnade "direkt").
Det kanske går att ta typ 1/2A och 1/2D, dock osäker på hur bra det går att prata då.
Just det hade gått lättare om man suttit rakt bakom varandra, men nu sitter ju 1A vid gången och 2A vid fönstret, samt att det inte direkt är gjort för att prata däremellan. Tyvärr kanske i det här fallet....
 

emj84

Medlem
Har försökt söka mig igenom forumet utan att hitta min fråga tidigare.
Skall åka SAS nya business kabin (business för första gången) med frun och funderingen är vilken plats är att föredra?
Hur är mittenplatserna? Spelar det någon roll vilken rad man väljer, är rad 1 bättre på något sätt (i ekonomi är ju benutrymmet bättre) men i business är det ju alltid bra:)
Eller skall man satsa på en fönsterplats och en mittenplats, så kan man kommunicera med frun och samtidigt få fönster?
ToR så man kan ju variera sig:)

Vad hade ni föredragit och vad är era rekommendationer?
 

palmen

Moderator
Har försökt söka mig igenom forumet utan att hitta min fråga tidigare.
Skall åka SAS nya business kabin (business för första gången) med frun och funderingen är vilken plats är att föredra?
Hur är mittenplatserna? Spelar det någon roll vilken rad man väljer, är rad 1 bättre på något sätt (i ekonomi är ju benutrymmet bättre) men i business är det ju alltid bra:)
Eller skall man satsa på en fönsterplats och en mittenplats, så kan man kommunicera med frun och samtidigt få fönster?
ToR så man kan ju variera sig:)

Vad hade ni föredragit och vad är era rekommendationer?
Har kopierat in detta inlägg från en annan tråd.
För att svara på din fråga skulle jag personligen välja mittplatserna på rad 1, de har bäst utrymme för benen och det är lättare att prata med varandra där än över gången enligt mig.
Fönster är något jag föredrar, men då ska man också sitta på jämna radnummer så man hamnar vid fönstret och inte vid gången, det blir lite långt att prata över gången då enligt mig.
 

jerixon

Medlem
Håller helt med @palmen
När jag åkt med tjejen har vi alltid suttit på mittensäte rad 1 och när jag flugit själv har jag suttit på rad 2 för fönsterplats :)

Har kopierat in detta inlägg från en annan tråd.
För att svara på din fråga skulle jag personligen välja mittplatserna på rad 1, de har bäst utrymme för benen och det är lättare att prata med varandra där än över gången enligt mig.
Fönster är något jag föredrar, men då ska man också sitta på jämna radnummer så man hamnar vid fönstret och inte vid gången, det blir lite långt att prata över gången då enligt mig.
 
Har försökt söka mig igenom forumet utan att hitta min fråga tidigare.
Skall åka SAS nya business kabin (business för första gången) med frun och funderingen är vilken plats är att föredra?
Hur är mittenplatserna? Spelar det någon roll vilken rad man väljer, är rad 1 bättre på något sätt (i ekonomi är ju benutrymmet bättre) men i business är det ju alltid bra:)
Eller skall man satsa på en fönsterplats och en mittenplats, så kan man kommunicera med frun och samtidigt få fönster?
ToR så man kan ju variera sig:)

Vad hade ni föredragit och vad är era rekommendationer?
Precis som @palmen säger, rad 1 i mitten är kanon när man reser med sällskap.
 
Toppen