Senaste nytt

Bonusresor med Star Alliance I Sydamerika?

Werner

Ny medlem
Jag är i Cusco, Peru nu och ska åka till Titicacasjön och sedan vidare till Bolivia och därifrån ska jag flyga till Santiago, Chile.
Här kommer frågan:
Hur bokar jag en Star Alliance Bonusresa mellan Bolivia och Santiago? Jag är guld medlem i Star Alliance och har ganska mycket poäng och vet att tillexempel Avianca flyger en hel del här nere.
Tacksam för svar.
 

Dr. Miles

Expert
Jag är i Cusco, Peru nu och ska åka till Titicacasjön och sedan vidare till Bolivia och därifrån ska jag flyga till Santiago, Chile.
Här kommer frågan:
Hur bokar jag en Star Alliance Bonusresa mellan Bolivia och Santiago? Jag är guld medlem i Star Alliance och har ganska mycket poäng och vet att tillexempel Avianca flyger en hel del här nere.
Tacksam för svar.
Hej och välkommen till BusinessClass, @Werner!

Det finns inget direkt flyg mellan La Paz occh Santiago de Chile med Star Alliance flygbolag.
Du kan flyga antingen via Bogota i Colombia eller via Lima i Peru med Avianca, dock inte så bra anslutningstid i de städerna.

Edit: Det finns också flight mellan Santa Cruz (VVI) och Lima med Avianca men den har lika dålig anslutning i Lima.
 

Werner

Ny medlem
Märkligt det där, verkar inte som det går något direktflyg till Santiago med något annat flygbolag heller från Bolivia.
Men hur bokar man bonusresor med tillexempel Avianca eller Copa Airlines med poäng då?
 

Werner

Ny medlem
Det kan faktiskt vara ett alternativ, tack Dr. Miles! Har funderat på att kanske åka tillbaka till Juliaca (Punos flygplats) som ligger i Peru och flyga därifrån om det är bättre.
Lite tjatigt kanske men jag frågar igen, vet du hur man bokar Star Alliance resor med tillexempel Copa eller Avianca?
 

NotRyan

Medlem
Det kan faktiskt vara ett alternativ, tack Dr. Miles! Har funderat på att kanske åka tillbaka till Juliaca (Punos flygplats) som ligger i Peru och flyga därifrån om det är bättre.
Lite tjatigt kanske men jag frågar igen, vet du hur man bokar Star Alliance resor med tillexempel Copa eller Avianca?

Du bokar hos det flygbolag du har poängen, om du har poängen i SAS Eurobonus får du ringa SAS helt enkelt, Om du har poängen hos Lifemiles kan du boka på deras hemsida....
 
Toppen