Senaste nytt

Avboka/namnbyte

jstrom

Medlem
Hej,

Jag och min tjej har en resa till Brasilien över påsken med en sharecode med TAM som vi köpt via flygstolen.se. Nu lutar mycket åt att vi kommer få tillträde till vår nya lägenhet under den här perioden och således kommer vi inte kunna åka. Vi har inget avbeställningsskydd.

Till min fråga, går det att boka av resan (givetvis till en kostnad) eller ändra namn på biljetterna, och hur går jag tillväga på bästa sätt? Vill ju givetvis få tillbaka så mycket pengar som möjligt om det ens är möjligt.

Tack för hjälpen

Jstrom
 

Dr. Miles

Expert
Hej,

Jag och min tjej har en resa till Brasilien över påsken med en sharecode med TAM som vi köpt via flygstolen.se. Nu lutar mycket åt att vi kommer få tillträde till vår nya lägenhet under den här perioden och således kommer vi inte kunna åka. Vi har inget avbeställningsskydd.

Till min fråga, går det att boka av resan (givetvis till en kostnad) eller ändra namn på biljetterna, och hur går jag tillväga på bästa sätt? Vill ju givetvis få tillbaka så mycket pengar som möjligt om det ens är möjligt.

Tack för hjälpen

Jstrom
Hej,

Generellt kan man inte ändra passagerarnamn på biljetten förutom hos några få flygbolag (bl a SAS).
Du kan kolla med Flygstolen.se om det är möjligt att ändra passagerernamn på era biljetter.
Men som sagt risken är ganska stor att det inte är tillåtet.
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Avbeställningsskydd gäller bara om man måste ställa in resan på grund av sjukdom, så det hade nog inte heller hjälpt i den situationen. Likaså ingår det avbeställningsskydd i de flesta kortförsäkringar, så man blir oftast blåst om man väljer det av resebyrån.
 
Toppen