Senaste nytt

Boka flygresa med olika returdatum för delar av sällskapet?

Gurkan

Medlem
Vi planerar att åka med storfamiljen på en semester. Men jobb och annat gör att hemresan kommer ske vid olika datum. Hur bör jag gå tillväga för att lättast boka dessa biljetter?

Jag tänkte först:
Boka x antal biljetter för y medlemmar i sällskapet som åker datumen z-f.
Boka x antal biljetter för y medlemmar i sällskapet som åker datumen z-q.
Osv. För alla involverade.

Utresan sker på samma datum för alla i sällskapet.

Men finns det lättare sätt att boka detta? Kan man genom någon sökmotor/verktyg göra en stor bokning för samtliga utresa den Ze och sedan säga att hemresan skall vara på datym X för person Y men person Z ska ha hemresa den Qe?

Eller blir det lättast att bara ringa flygbolaget?
 

AABack2ARN

Medlem
Lättast blir nog att boka de som har samma datum för ut- och hemresa på en gemensam bokning. Hur stor är familjen????? Måste du boka för alla?
 

Gurkan

Medlem
Inte jätte stor. 6 personer är det.
Eftersom jag betalar för allt och det vore trevligt om vi fick platserna bredvid varandra i 2+2 konfigurationerna som finns i businessclass tänker jag att det är lika bra att boka det också :)
 

agehall

Medlem
Alla på samma bokning måste resa samma datum, så du lär få göra ett antal bokningar. Finns inga sätt runt det vad jag vet.
 

AABack2ARN

Medlem
Är det med ett bolag som har enkelprismodellen kan ju en ide vara att boka utresan i en bokning för er alla (eftersom ni verkar resa ut samma dag och vill sitta bredvid varandra) och hemresan för de som reser tillsammans.
 

Rebel

Medlem
Kan du välja sitt plats vid bokningen med valda bolag är det ju bara att först göra ena bokningen och välja platserna du vill ha. och sen boka nästa grupp med andra datum hem och välja platserna brevid den första bokningen på utresan. Jag gjorde det med SAS för våran sommar resa.
 

Gurkan

Medlem
Uppdatering:

Jag löste det så att jag satt vid två datorer och bokade först resan för en del av familjen samtidigt som jag kollade att lediga stolar fanns för de andra. Matchade ihop familjemedlemmarna i de olika resorna och bokade i stort sett samma minut för alla.

Så nu tar vi upp alla mittenplatser i de 4 första raderna av Qatars business :)
 
Toppen