Senaste nytt

Värt att uppgradera till Business med SAS nya kabin?

Air

Medlem
Ni proffs, är det värt att bränna alla sina 40.000 poäng för en upgrade till business på resan till EWR ?
 
Ja, om du inte sparar/behöver poängen till någon annan award-resa.
Om jag skulle välja uppgradering till business dit resan eller hem, så skulle jag uppgradera på kvällsflyget hem från EWR.
 
  • Gilla
Reactions: Air

Air

Medlem
Ja, om du inte sparar/behöver poängen till någon annan award-resa.
Om jag skulle välja uppgradering till business dit resan eller hem, så skulle jag uppgradera på kvällsflyget hem från EWR.

Tack. Spar inte till ngt speciellt men fyller jämnt på resan till EWR så vore trevligt att lyxa till det lite.
Hemresan, tänker du sömn?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AABack2ARN

Medlem
Jag resonerar precis tvärtom. På vägen dit är maten bättre och det är trevligare att njuta av goda drycker och resa när cirka en timme längre. Hemresan är lite för kort för att njuta av mat och dryck och samtidigt få en tillräckligt bra sömn. Fyller du dessutom jämt på utresan är det väl värt lite extra att lyxa till upplevelsen. :)
 

Kimmen00

Medlem
Jag resonerar precis tvärtom. På vägen dit är maten bättre och det är trevligare att njuta av goda drycker och resa när cirka en timme längre. Hemresan är lite för kort för att njuta av mat och dryck och samtidigt få en tillräckligt bra sömn. Fyller du dessutom jämt på utresan är det väl värt lite extra att lyxa till upplevelsen. :)

Prexis min tanke! C på utresan helt klart om man måste välja..
 

Air

Medlem
Tack för Support.

En sista fråga bara. Är det möjligt att söka uppgradering för Eurobonuspoäng för mig och cash för min bättre hälft?
 

Air

Medlem
Businessuppgradering från Go ej möjligt pga fullsatt Businesskabin enligt SAS-servicedisk. Men Plus OK. Så det blev 2 * 15000 poäng fattigare på EB-kontot. Måste säga att jag var riktigt nöjd med servicen på ditresan. Kryddades lite med att någon som känner någon fixade så vi blev bjudna på business-champagnen och gratulerad. Skapligt käk, trevlig personal och fem dagar i NYC framför en gjorde att jag var jäkligt nöjd.
(Hemresan via OSL inte lika bra med klart sämre käk och mindre kabinpersonal bla)
Får jobba några år till med resandet innan nästa chans på långhaul Business med EB-poäng :)
 
Toppen