Senaste nytt

Ny champagne i SAS Businessclass från 1 februari

pep

Medlem
Jeg ville have foretrukket en god sparkling wine (som Spumante eller Cava eller fra RSA eller Australien) i stedet for at kæmpe med en halv- eller heldårlig Champagne...
 

famhanssons

Medlem
Japp. "Champagne ska vara kall, torr och gratis." och nog tror jag de flesta föredrar kyld champagne framför ljummen. :)

Ett klassiskt citat från Churchill. Här kommer ännu ett som jag tycker är bättre:

"En Magnumflaska Champagne är alldeles perfekt i ett sällskap på 2......................................................förutsatt att den ena inte dricker"
 

Biggles

Medlem
Mmm, Moet Nectar Imperial tack! Men det må vara bara den är verkligt kall så fram med ishinken! Tyvärr alldeles för ofta alltför varm skumpa vilket är misshandel. Säger som "The Man" Winston S C : It should be dry, cold and free!
 

Mr.A

Medlem
Mycket fördomar... de flesta blandar ihop mediokra Hedsieck & Monopole med bra och klassiska Piper-Hedsieck som förvirras med Charles Hedsieck som i mitt och fleras tycke är den bästa NV på marknaden (börjar nästan närma sig Krug). Det bästa SAS gjort på länge!
 

Homer

Medlem
Ungefär som att blanda ihop Budweiser och Budweiser Budvar :p

bud-versus.jpg
 
Toppen