Senaste nytt

illa behandlad på SAS loungen i EWR :-(

Den 23 Januari ringde jag till customer contact center för att uppgradera min biljett till Business på sträckan EWR-ARN så att jag kunde jobba på hemvägen och sitta tillsammans med min kollega som hade en businessbiljett.
Kvinnan i luren tog mina kreditkortsuppgifter och även min kollegas bokningsnummer för att se till så att vi skulle få sitta tillsammans på flighten. Hon sa att priset låg på ca 11600 kr inkl. 1400kr i ombokningsavgift som jag gladeligen betalade via telefonen. Efter samtalet uppdaterades även min SAS app i mobilen till att jag hade en Sas Business biljett från EWR-ARN.

Den 26 Januari checkar jag in på IAH där United personalen gick igenom min biljett och kunde se att jag hade en Business biljett från EWR till IAH men bad mig att konfirmera den hos SAS när jag kom fram. När jag kommer fram till EWR går jag till SAS Loungen i Terminal B med min kollega och visar mitt pass och ber dem ge mig ny boardingkort så säger kvinnan där till mig att jag har en Sas Go biljett och vägrar släppa in mig.

Jag visar min SAS app som fortfarande visar att jag har SAS Business plats men hon säger att vem som helst kan reservera en plats men att den inte är definitiv. Jag blir väldigt förvånad och berättar att jag har ju betalat för uppgraderingen den 23 januari. Hon tror mig inte och säger att SAS Customer contact center inte tar emot kreditkortsuppgifter. Jag påtalar åter igen att det måste ha skett något fel, men hon vägrar att lyssna på min situation utan kommenterar saker som " du kan inte ha uppgraderat biljetten ordentligt om du bara betalade 12000 kr" och beter sig väldigt nedvärderande mot oss. Hon vill inte heller hjälpa mig när jag till slut frågar om jag kan få uppgradera igen då hon bara svarar att business är helt fullt, vilket uppenbarligen är en lögn då jag till slut finally lyckades uppgradera vid gaten. Hela tiden agerar hon på ett sätt som om jag försöker ljuga till mig något som jag inte har rätt till.

Jag har skickat och klagat på detta till SAS customer service.
Det värsta jag vet är att vara trött, svettig och desperat på en lounge och sedan bli utskälld från servicepersonalen när andra ser på, det var sååå pinsamt :(
 

Voyageur

Medlem
Förstår jag det rätt att du var tvungen att uppgradera även en andra gång med poäng/pengar? I så fall är det ju åt skogarna fel ifall du inte erhållit refund på den första uppgraderingen. Sen låter det väldigt konstigt att du fått en biljetterad upgrade klar som sedan blir till GO igen. Måste i så fall vara ett glitch i något system nånstans, då "draken" i loungen sett annat än din bokning påpekade.
Hoppas detta löser sig för dig! Refund ska du ju ha om ovanstående stämmer på den första uppgraderingen.
 
jag uppgraderade en andra gång vid gaten för 700 USD. Men jag hade ju ringt in till sas redan den 23 januari och betalade närmare 12000 för en sträcka hem så att jag kunde ha allting klart INNAN jag reste just så att jag visste att jag med 100% åker Business hem.
Istället hamnar jag ju framför den här kvinnan som från första blicken beslutar sig för att hata mig (kanske för att jag ser väldigt ung ut och inte ut som den klassiska business resenären).
 

JohanA

Medlem
Fick du ny bekräftelse på uppgraderingen? (annat än genom appen)
Drogs pengar från ditt kort? Kan vara så att betalningen inte gick igenom?
 
Skandal om de är så att dom dragit de första beloppet och sedan tar 700USD igen... Jag brukar aldrig röra mig nära SAS loungen på EWR, personalen är sämre än på en Mc Donalds... Från egna erfarenheter.

Hoppas allt löser sig för dig!
 
Skandal om de är så att dom dragit de första beloppet och sedan tar 700USD igen... Jag brukar aldrig röra mig nära SAS loungen på EWR, personalen är sämre än på en Mc Donalds... Från egna erfarenheter.

Hoppas allt löser sig för dig!

Ja det märktes verkligen. Skrek och höjde rösten, etc när jag var lugn och med hänsyn till när det var mycket annat folk som cirkulerade där.
Den där kvinnan borde få en allvarlig tillsägelse, man kan inte behandla kunder så där så som hon gjorde.
 

thh

Medlem
Frågan återstår, gick den första betalningen du gjorde igenom?
Drogs det det 11.600 kr från ditt konto?

Hon fick uppgradera biljetten för $700, det är ungefär 6000kr. Hennes uppgradering för 12000kr gick uppenbarligen inte igenom och hon fick inte tjänsten, det finns ingen anledning att kontakta SAS ytterligare i frågan annat än att begära att de ska betala tillbaka 12000kr, gör de inte det omedelbart är det bättre att kontakta kreditkortföretaget och hänvisa till att samma flight uppgraderats 2 gånger, och att du förhoppningsvis betalade med samma kort så kan de se det.

Det kallas "den dryga lösningen" som gör att till och med SAS förstår att om man konkurrerar med Ryanair ska man behandlas som Ryanair.
 

Jonas C

Medlem
Mycket trist vad som inträffade. Nu har jag bara besökt SAS Loungen på Newark en gång, men jag vill minnas att personalen där var väldigt trevlig. I synnerhet då jag hälsades välkommen in vid namn. Att besöket bara varade i 30 sekunder var en annan sak.

Hoppas att det löser sig!
 
Mycket trist vad som inträffade. Nu har jag bara besökt SAS Loungen på Newark en gång, men jag vill minnas att personalen där var väldigt trevlig. I synnerhet då jag hälsades välkommen in vid namn. Att besöket bara varade i 30 sekunder var en annan sak.

Hoppas att det löser sig!
Var där den 23 januari och blev också trevligt bemött och fick dessutom hjälp att uppgradera med poäng fr. Go till Plus utan problem!
 
Toppen