Senaste nytt

SAS vs Malmö Avation - Duell

MarcusC

Medlem
Intresant läsning. En reflektion till SAS ständigt återkommande punktlighets slogan . Jag skulle inte våga lita på SAS (lika lite som SJ) om jag har dagishämtning 1700, dock funkar det om man har en timme eller två att spela med...
 
Intressant läsning men provat Bromma och inte gillat det alls. Gammal och tråkig byggnad. Långa köer från city och det tar tid. Och den största felet som MA gör enligt mig är att du kan inte välja säten när du bokar din biljett eller checkar inte och Avro med 3 + 3 configuration är ingen höjdare. SAS - Figh Five!
 

Roger J

Medlem
Reportern hade ju kunnat spetsa till det lite mer så hade det blivit en roligare artikel.
Lustigt att ingen nåmner lojalitetsprogrammen eller att SAS inte nämner nätverket - att Arlanda är bra om man ska vidare, han nämner SJ dock.
Jag tycker annars Mavia gör ett bra jobb, de är flexibla med sena passagerare, har OK service ombord. Det är trångt med deras 3+3 men SAS har ju på senare tid lyckats bli minst lika trånga på sina B737.
Jag tror inte man ska underskatta om SAS inför Economy Extra inrikes, det kan nog locka en del resenärer?
 

Roger J

Medlem
Kom på en sak till SAS hade kunnat nämna: ASR (att man får välja säte) och att Full Flex och EBG/Star Gold har exklusiv tillgång till sektion 1 (rad 1-5 på B737 och MD80). Detta är en stor fördel tycker jag. Kommer man sent till Mavia får man ett mittsäte långt bak...
 

MarcusC

Medlem
SAS Economy Extra hade nog kunnat konkurrera lite med MalmöAvi..

Sen borde ju MAV som roger säger marknadsföra sina lounger GOT ,BMA, MMX. Men jag ogillar Malmö så länge de har free seating...
 

Palazzi

Medlem
Jag tycker Mavia har smala säten, det går inte sitta 3 vuxna män i bredd.

Håller helt med.

De har ju iofs beställt nya Bombardier C-seriers, men planen kommer väl troligen inte levereras förrän 2014. C-series ska ha väldigt generöst med utrymme vad jag läst mig till.
 
Toppen