Senaste nytt

Tillgång till Executive Lounge som Hilton Diamond

Andreas.Net

Medlem
Hej, jag är nybliven HHD och undrar hur det funkar med tillgång till Executive Lounge.

Om jag bor på ett hilton hotell med min familj och jag inte blir uppgraderad till Executive Floor, har bara jag som är kortinnehavare till gång till loungen eller kan jag ta med mig familjen in ?

/Andreas
 

Roger J

Medlem
Alla i din bokning skulle jag gissa är regeln. Sedan är de alltid tillmötesgående mot Diamond (jag har halkat ner till Guld tyvärr).
 

Andreas.Net

Medlem
Jag funderade på samma sak om Loungen, och fann svar här:

Loyalty Rewards from Hilton HHonors

Klicka på Diamond och scrolla ner.

Där står ju så här: If you are an HHonors guest with Diamond status, you and up to one additional registered guest in the same room will always enjoy complimentary access to the Executive Floor Lounge, even if you do not receive a room upgrade to the Executive Floor.

Det innebär att vi som är 5 i familjen så kan bara 2 av oss gå in i loungen, frågan är om detta endast gäller om jag inte blir uppgraderad, dvs. om jag blir uppgraderad så borde samtliga som bor i rummet få tillgång till loungen.

/Andreas
 
Där står ju så här: If you are an HHonors guest with Diamond status, you and up to one additional registered guest in the same room will always enjoy complimentary access to the Executive Floor Lounge, even if you do not receive a room upgrade to the Executive Floor.

Det innebär att vi som är 5 i familjen så kan bara 2 av oss gå in i loungen, frågan är om detta endast gäller om jag inte blir uppgraderad, dvs. om jag blir uppgraderad så borde samtliga som bor i rummet få tillgång till loungen.

/Andreas
Maila och fråga? :)
 

agehall

Medlem
Det innebär att vi som är 5 i familjen så kan bara 2 av oss gå in i loungen, frågan är om detta endast gäller om jag inte blir uppgraderad, dvs. om jag blir uppgraderad så borde samtliga som bor i rummet få tillgång till loungen.

Ja, det är reglerna. Om hotellet gör undantag så är det upp till dem.

Jag skulle dock INTE öht kontakta hotellet om detta i förväg utan bara gå till loungen och se vad som händer. Allt annat kommer bara att bli potentiellt sämre.
 

johhenrik

Medlem
Ja, det är reglerna. Om hotellet gör undantag så är det upp till dem.

Jag skulle dock INTE öht kontakta hotellet om detta i förväg utan bara gå till loungen och se vad som händer. Allt annat kommer bara att bli potentiellt sämre.
Jag håller nog med. Jag får ta med gäster in i Club Lounge på InterContinental, men jag ska betala för dem. Dock har jag aldrig behövt göra det någonstans när jag gjort, utan jag har bara dykt upp helt enkelt. Jag tror club lounge-personal överlag är ganska trevliga mot folk som har tillgång och gärna ser mellan fingrarna lite etc.
 

Cliff

Medlem
Jag har aldrig mötts av några problem med att få tillgång till loungen för mig och familjen, fru och två barn. Som HHD är det ju inte längre avhängigt att du får uppgradering till Executive floor utan du har tillgång till loungen oavsett rum. Skulle följa Agehalls råd och bara gå dit, har du fått nyckeln som ger dig access så skulle det förvåna mig om de frågade något i loungen.

Tilläggas skall dock att till exempel Conrad Dubai har ett ålderskrav på, tror jag, 10 år för tillgång till loungen vid evening appetizers. Var dock inget problem för oss sist trots att båda våra barn var under 10.
 
Toppen