Senaste nytt

Knep för att komma åt Prefered Seats i Business Class på SWISS utan Senator/HON Circle Status

Jonas C

Medlem
SWISS erbjuder fritt val av sitt plats vid bokning om man reser i Business Class. Dessvärre så blockerar de många av de bra stolarna, antingen visas de som upptagna (fastän de inte är det i verkligheten) eller som "prefered seats" som endast är tillgängliga för Senator och HON Circle.

Det finns dock ett litet knep för att knipa en av dessa stolar utan SEN/HON. Det som krävs är ett Miles&More konto.

Skärmavbild 2016-01-25 kl. 23.47.46.png

Klicka på den sittplats du vill ha på seatmap.


Skärmavbild 2016-01-25 kl. 23.48.57.png

När du väljer ett prefered seat så blir du tvungen att logga in på ditt Miles&More konto för att välja platsen. Logga in på kontot som vanligt.

Skärmavbild 2016-01-25 kl. 23.49.33.png

Och vips så har du din sittplats bekräftad, trots avsaknad av Senator eller HON Circle status. Det går dock bara att välja ett prefered seat för en flygning. FFP nummer kan ändras till annat bonusprogram senare i bokningsprocessen.
 

JohanA

Medlem
Ligger preferred seating kvar några dagar senare? Min erfarenhet är att Swiss flyttar runt folk ganska friskt (de som inte har rätt status) så det som fungerar för stunden åtgärdas ofta lite senare.
 

agehall

Medlem
Jag gjorde ofta så att jag la in mitt SEN för att välja plats och bytte sedan till EBG vid incheckning. Tyvärr funkar det inte till 100% utan då och då kom poängen till Miles & More istället. Värt att ha i bakhuvudet.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag gjorde ofta så att jag la in mitt SEN för att välja plats och bytte sedan till EBG vid incheckning. Tyvärr funkar det inte till 100% utan då och då kom poängen till Miles & More istället. Värt att ha i bakhuvudet.

Och läser man här på forumet verkar det uppstå att poängen kommer till ett konto fast det står ett annat på boardingkortet. Så om det är av yttersta vikt att poängen trillar in på ditt EB-konto kanske jag inte skulle pröva mig på detta.
 

agehall

Medlem
Och läser man här på forumet verkar det uppstå att poängen kommer till ett konto fast det står ett annat på boardingkortet. Så om det är av yttersta vikt att poängen trillar in på ditt EB-konto kanske jag inte skulle pröva mig på detta.

Exakt, det var precis vad som hände mig. När jag fått in en 8k till M&M så slutade jag med detta eftersom jag inte ville ha mer poäng dit...
 
Toppen