Senaste nytt

dubbelrum för 1, ok att 2 dyker upp?

ESSA

Medlem
Ska med på lounge hoppning 7/2 på Heathrow.
Nu erbjuder en vän mig att joina några dagar i London. Hilton är bokat. Dubbelrum fast för "en person".
Funkar det att två dyker upp?
Behöver vi meddela hotellet/betala extra?
Eller ger dubbelrum alltid rätt till två gäster?

Funkar det och jag hittar vettig biljett hem vaskar jag SAS-biljetten hem efter heldagen i loungerna.
 

mha321

Medlem
Det brukar oftast kosta lite extra för 2. Men när det gör det så går det säkert utmärkt att betala det vid incheckningen, bara du säger till. Det har funkat för mig.

Har du status hos Hilton är det väl dessutom en förmån att få bo två till enkelpris torr jag.
 

agehall

Medlem
Kontakta hotellet är det enda svar som man kan ge.

Jag har råkat ut för att jag inte fått ha med frugan trots att jag bokat 1 person i ett dubbelrum pga brandregler. (Hotellet hävdade alltså att man hade mer kapacitet i sängar räknat än vad brandskyddsmyndigheterna tillåter som total beläggning)

Troligen är det inga problem men ev måste det betalas lite extra, men det är isåfall inga stora summor.

Funkar det och jag hittar vettig biljett hem vaskar jag SAS-biljetten hem efter heldagen i loungerna.

Kom dock ihåg att det inte är trivialt att ta sig ut från LHR. Jag vet inte hur det fungerar på T2, men det är nog inte bara att knalla ut hursomhelst.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte just i Storbritannien men i många länder behöver man att betala lokal skatt per person därför går det inte att två persober bo på "Double bed room for single use" room rate.

Du kan ställa frågan tilm hotelle om det är okej och fråga samtidigt hur mycket skulle det kosta extra ifall det skulle bli två personer som skall övernatta i rummet.
 

trekker

Medlem
Jag skulle absolut inte rekommendera att vaska en biljett i Storbritannien. Jag har annu inte stott pa nagon flygplats man kan ta sig ut pa utan att "fuska". Visst havda att du missat flyget och darfor maste ut igen, men sakerhetspersonal och dylikt har borta hade nog varit lagervakter i ett annat land om de levt pa 40-talet.
 

ESSA

Medlem
@trekker

Jag tror inte att jag förstår?
Jag har en ToR ARN-LHR den 7/2.
Om jag efter ett par timmar i loungen inser att jag måste stanna i London, avbokar hemresan och åker på onsdagen istället?
Skulle jag inte få det?
 

palmen

Moderator
Om du vaskar hembiljetten finns risk attr det planet bli försenat också med tanke på att de lär vänta på dig ett tag innan de stänger dörren helt.
Det går ju alltid att meddela att något dykt upp som gör att du inte tänker åka med. Har dock aldrig gjort detta själv så ingen aning om hur man går till väga...
 

trekker

Medlem
@trekker

Jag tror inte att jag förstår?
Jag har en ToR ARN-LHR den 7/2.
Om jag efter ett par timmar i loungen inser att jag måste stanna i London, avbokar hemresan och åker på onsdagen istället?
Skulle jag inte få det?
Jo jag forstod vad du menade, jag vet inte vad som galler for detta men du kommer inte kunna traska ut utan att involvera personal. Med lite otur kan det bli en lang och otrevlig upplevelse. Sen som Palmen sager kanske det inte ar helt schysst mot SAS och ovriga passagerare om de vantar pa dig, en missad slot pa LHR kan bli timmars vantan pa nasta (inte for att jag tror att de skulle riskera att missa den men anda).
 

Timotey

Medlem
Bästa är att meddela hotellet innan, har varit med om samma sak på ett större hotell i Berlin där min sambo bestämde sig för att följa med och vi mörkade det hela. Jag checkade in och hon väntade vid hissen och bodde på mitt rum hela natten och jag checkade ut samtidigt som hon lämnade rummet några minuter tidigare och satte sig på ett fik under tiden jag checkade ut.
 
Toppen