Senaste nytt

SAS tvingas ställa in 766 avgångar i vår.

Agö

Medlem
Ser ut som att denna parodi fortsätter, 766 avgångar med SK CRJ-900 inställda under perioden 4 februari till 14 maj. Har ni bokning med SAS och CRJ-900, checka den.

De fleste aflysninger koncentrerer sig om ruterne fra København til Warszawa, Wroclaw og Palanga. Her fjernes fem hverdagsafgange om ugen i store dele af perioden..

Ellers rammer aflysningerne ruter til Aalesund, Aberdeen, Amsterdam, Bergen, Birmingham, Bruxelles, Düsseldorf, Frankfurt, Gdansk, Gøteborg, Hamborg, Helsinki, Manchester, Pristina, Stavanger, Stuttgart samt Vilnius.


SAS aflyser 766 flyafgange
 

olo

Medlem
Ser ut som att denna parodi fortsätter, 766 avgångar med SK CRJ-900 inställda under perioden 4 februari till 14 maj. Har ni bokning med SAS och CRJ-900, checka den.

De fleste aflysninger koncentrerer sig om ruterne fra København til Warszawa, Wroclaw og Palanga. Her fjernes fem hverdagsafgange om ugen i store dele af perioden..

Ellers rammer aflysningerne ruter til Aalesund, Aberdeen, Amsterdam, Bergen, Birmingham, Bruxelles, Düsseldorf, Frankfurt, Gdansk, Gøteborg, Hamborg, Helsinki, Manchester, Pristina, Stavanger, Stuttgart samt Vilnius.


SAS aflyser 766 flyafgange
Det kan förklara att seat map saknades för min anslutning från CPH, när jag var inne och kollade på en kommande USA-resa.

Spännande att seat map har saknats ett par veckor utan att planet är inställt. Undra vad det betyder?

Typiskt att det händer när jag för första gången senaste året lyckats pricka in en CRJ istället för en ATR.
 

011430121

Medlem
SAS tvingas ställa in 766 avgångar – har pilotbrist | Allt om Resor

Själv har jag resan planerad med SAS från CPH till AMS, en weekend i mitten av februari. Kan man redan nu i förväg ta reda på om flygning blir av eller inte?
Någon annan som riskerar att drabbas?
Om den blivit inställd redan nu eller ändring av avgångstider så skulle du ha fått ett mail/SMS från SAS.
Känner du dig osäker gå in på SAS hemsida och kolla på där din bokning, kom ihåg att de flesta inställda flygningarna skulle ha utförts med CRJ-900
 

Insomnia

Medlem
Om den blivit inställd redan nu eller ändring av avgångstider så skulle du ha fått ett mail/SMS från SAS.
Känner du dig osäker gå in på SAS hemsida och kolla på där din bokning, kom ihåg att de flesta inställda flygningarna skulle ha utförts med CRJ-900
Kanon tack! Har en flygning hem på söndagen med just CRJ-900. Har dock inte fått något mail, så jag hoppas att jag slipper.
 

JWD

Medlem
Hm det kanske förklarar varför jag inte kan välja plats på SK745 den 19 feb VNO till CPH. Då är det kanske dags redan nu att börja överväga ytterligare en SK-flight för att klara SAS Challenge. För jag kan väl inte räkna hem den här resan vid en eventuell ombokning till annat bolag?

VNO-CPH.png
 

olo

Medlem
Hm det kanske förklarar varför jag inte kan välja plats på SK745 den 19 feb VNO till CPH. Då är det kanske dags redan nu att börja överväga ytterligare en SK-flight för att klara SAS Challenge. För jag kan väl inte räkna hem den här resan vid en eventuell ombokning till annat bolag?

Visa bifogad bild 47287
Sådär ser mitt CPH-GOT-ben jag skrev om i inlägg #2. Det känns mycket oklart, vad de avser att göra med den, när flighten inte är inställd och de fortfarande säljer biljetter - men har dragit in seat map. Ser ut att vara samma sak för dig?
 
Toppen