Senaste nytt

Tankar om Hilton Diamond

ChabbeT

Medlem
Hej!
Nu när många blivit HHD på kort tid undrar jag om Hilton tänker likt IHG att skaffa ny toppnivå? IHG Matchde många till Platinum och sedan dök Spire upp. Vad tror Ni? Hoppas dock de gör challenge till högsta nivå annars hade jag inte haft chans på HHD (reser nästan bara privat).
Tankar?
 

agehall

Medlem
Det Hilton behöver göra är att sluta ge bort både mid-tier och top-tier status till höger och vänster. Detta beteende gör att hotellen inte kan leverera några förmåner och vi som faktiskt bor där ser oss om efter alternativ. Mao är det ganska kontraproduktivt för Hilton.
 

Matsson

Medlem
Håller med. Ska vi fortsätta lägga 12000 USD per år gäller det att förmånerna inte urvattnas. Enda anledningen att vara trogen är Diamond 75000 points per natt på Conrad Rangali.
 

agehall

Medlem
Håller med. Ska vi fortsätta lägga 12000 USD per år gäller det att förmånerna inte urvattnas. Enda anledningen att vara trogen är Diamond 75000 points per natt på Conrad Rangali.
Är det 12000USD för att kvala till HHD? Isåfall kvalade jag på alla tre sätten förra året vilket är lite skoj i sig.
 

Matsson

Medlem
Funderar ibland på att strunta i alla former av status, boka efter humör , få variation, vill jag ha lounge bokar jag dylik klass/rumskategori.
Detta behöver vare sig bli dyrare eller sämre.
 

ChabbeT

Medlem
Funderar ibland på att strunta i alla former av status, boka efter humör , få variation, vill jag ha lounge bokar jag dylik klass/rumskategori.
Detta behöver vare sig bli dyrare eller sämre.
Har känt samma sak länge. Jag vill dock jobba för att behålla mitt HHD. Precis som jag jobbat för att komma upp i Platinum på Le club, det e min hobby men ibland under jag om det inte är bättre att tänka som du...
 

Matsson

Medlem
Jag tänker inte så riktigt än Försöker behålla HHD men svårare när dollarn kostar 8.50.
Kan vara dags för en omvärdering av statusens betydelse både vad gäller flyg och bostad. Vi reser nästan bara privat med C och F på longhaul. Enda fördelen med EBG är för oss att välja plats gratis SFT-ARN och det känns sådär lagom viktigt. Loungen på T4 kan jag också vara utan
 

Matsson

Medlem
Kul, på min profil står det Diamond VIP förmån, ger intryck av att det är BARA till mej
Mandarin, Four Seasons och Shangri-La here i come!!!!!!!
 
Toppen