Senaste nytt

Letar biljetter Stockholm - Tampa i Maj

Målarn

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Tampa
  • När vill/behöver du resa ut? 21/5 (7 eller 14maj är ok)
  • När vill/behöver du komma hem? 28/5 ( 14 eller 21 är ok.)
  • Hur länge vill du vara borta? 7 dagar. Vill åka lördag - lördag i maj
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? One World eller *A (Har EBG men statuslös i OW)
  • Vad är din budget? (per person) 18tkr
  • Vad är det viktigaste för dig? Behaglig transatlantflygning samt ej långa layovers
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Kort bakgrund:
Jag har undersökt lite i matrix och snöat in mig på BA via London och Miami. Det verkar vara A380 mellan London och Miami men enligt seatguru flygs BA209 & BA208 i en 747a. Inte flugit CW i vaken eller så är lite nyfiken om något ska undvikas.

Min fråga är väl egentligen om det finns andra vettiga alternativ. Kanske att flyga till Miami och ta en hyrbil i 4h till destination utanför Tampa. Eller bara en helt annan routing?
 

Attachments

  • Tampa.jpg
    Tampa.jpg
    79,7 KB · Visningar: 114

Gummaron

Medlem
Om du vill ta dig med flyg hela vägen till Tampa skulle detta kunna vara ett alternativ:
ITA ARN-TPA.jpg

Hela 10 kr billigare per person än din rutt till MIA.

Jag flög BA1528 med 777:an i Eco strax innan jul. Helt ok service men skulle inte göra om samma resa i Eco. Kan inte uttala mig om hur det är i business.

Edit: Som du kan se så är det American-plåt på BA1528.
 

Målarn

Medlem
Tack för bra tips! Resan jag bifogade var också hela vägen till Tampa och väldigt lik denna fast lite kortare layover i London påväg ut. Vet du/någon om hur AAs 777a står sig mot BA A380 i komfort?
 

Crater2

Medlem
Flyger inte BA till Orlando?, kan vara ett alternativ, om du vill bila menar jag, betydligt kortare än Miami.
Tror BA flyger till Tampa också men från LGW så det kan bli byte isf från heathrow, kanske inte så kul.

Om du vill flyga *A så flyger Lufthansa direkt till Tampa from i höstas, kan vara värt att kolla upp, vet ej om de flyger varje dag dock.
Tillägg: det verkar som swiss/edelweiss flyger vissa flighter?
 
Last edited:
Toppen