Senaste nytt

airBaltic mest punktliga i världen

BusinessClass

Redaktör
För andra året i rad har det lettiska flygbolaget airBaltic rankats som mest punktliga globalt under 2015 av OAG-analytiker som har spårat över 50 miljoner flygningar. Men 2015 är det färre nordeuropeiska flygbolag som har behållit sina topp 10-positioner på den globala listan – airBaltic (plats 1) och Finnair (plats 6) – eftersom Norwegian Air…
 

Valley

Medlem
Ni som är ute och far och flyger väldigt regelbundet.
Är dessa siffror relevanta enligt er ?
Och vad i övrigt anser flygbolag är acceptabel siffra ?
 

mha321

Medlem
Jag tycker snarare de siffrorna brukar reflektera vilka flygplatser bolagen mest frekvent trafikerar. De som hubbar på flygplatser med relativt lite trafik och mindre väderutsatta har oftast bättre siffror. Om inte annat måste man ta med det som en del i det man tittar på.
 

Agö

Medlem
Mycket styrs ju av vilken flygplats bolaget använder som hubb. Ju mindre, desto bättre. Vi ska vara glada som allt som oftast flyger från flygplatser som fungerar. Att japanerna är punktliga är ju allmänt känt.
 

Fredrik

Medlem
Med tanke på hur många gånger jag har hört att jag landat före tidtabell(men långt innan jag är framme vid terminalen) så skulle jag tro att flygbolagen tar detta på allvar. Det skulle jag säga att vi kunder gör också.

Jag håller dock med om det som sagts hittills i tråden. Det är lättare att vara punktlig på en flygplats som inte är lika hårt belastad.
 

Alexander P

Medlem
Jag har rest mycket med air Baltic under åren, mest på linjerna ARN-RIX och RIX-MSQ. Man har varit punktlig med ankomst 9/10 ggr.
 
Toppen