Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

frankw

Medlem
Som @fcx nämnde är det den andra kolumnen (Business Saver) som du kan boka, så den här resan funkar inte. Du letar efter något som är väldigt eftertraktat och är sent ute, det är därför det känns hopplöst. Två platser i business till västra USA mitt i sommaren hittar du bara om du är ute i väldigt god tid eller har tur, alternativt är beredd på omvägar och/eller långa transfertider.
Det jag misstänkte. Tack för klargörande.
 

palmen

Moderator
Säkert frågats förrut men hittar inte: kan jag skicka iväg mina föräldrar på en 2-4-1 eller måste eb-medlemmen vara med som för British Airways?

Resenärer kan vara vem som helst (EuroBonusmedlemmen behöver inte att resa med) men poängen måste dras från Amex 2-4-1 voucher innehavarens SAS EuroBonus konto.

Informationen finns i första inlägg i tråden. Vårt mål är att första posten ska vara uppdaterad med så mycket väsentlig info som möjligt.
Hoppas du hittar en bra resa åt dina föräldrar.
 

henke12

Medlem
Fanns det möjlighet att som EBG boka genom Tallinn på kvällstid på något vis?
Vill minnas att jag läst det någonstans!
 

Kimmen00

Medlem
Som @fcx nämnde är det den andra kolumnen (Business Saver) som du kan boka, så den här resan funkar inte. Du letar efter något som är väldigt eftertraktat och är sent ute, det är därför det känns hopplöst. Två platser i business till västra USA mitt i sommaren hittar du bara om du är ute i väldigt god tid eller har tur, alternativt är beredd på omvägar och/eller långa transfertider.

Mjo.. till västra är det bra mkt svårare än östra på sommaren.
TIll östkusten brukar det finnas bra med platser. Ett tips (som iaf gällde förra året) var att Lufthansa och Swiss brukar öppna upp många award-platser en ~3 månader innan. Tex när jag satt o sökte förra året (i mars/april) för att åka i juli/aug till EWR/BOS fanns dte med lufthansa i princip varje dag 4 st awardplatser att boka till Boston, och ofta till DC.. nu är det inte Los Angeles eller San Diego men iaf. Tar man sig över dit kan man alltid lösa resten sen.
 

JohnnyWilde

Medlem
Ok har läst OP och SAS eget regelverk så grundligt ett man med mitt begränsade uppmärksamhets spann kan göra och har följande spörsmål.
Jag har fler vouchers än poäng och funderar därför att boka två oneways till NZ med min smultronblomma för att kunna göra maximalt kreativ routing dvs tot 16 segment.
Är 8 segment regeln tillämplig även på one way?
 

Thornado

Medlem
Ok har läst OP och SAS eget regelverk så grundligt ett man med mitt begränsade uppmärksamhets spann kan göra och har följande spörsmål.
Jag har fler vouchers än poäng och funderar därför att boka två oneways till NZ med min smultronblomma för att kunna göra maximalt kreativ routing dvs tot 16 segment.
Är 8 segment regeln tillämplig även på one way?

Såvitt jag kan förstå, så ja, du kan ha 8 segment även på en one way (men eventuellt kan det krävas HUACA).
DOCK så är det stora problemet att du får ha max ett byte i en tredje zon, så det minskar avsevärt mängden roliga routings som du kan göra mellan Europa och NZ. Du kan alltså ha ett gäng byten i Europa (föga exalterande) samt i Oceanien (inte så oerhört kul heller), men bara ett byte i Asien (där det finns större möjlighet till intressanta flygningar.
Vill du ha roliga routings med två vouchers så är det nog bättre att göra två t/r-bokningar istället där bokning ett är Europa-Asien och bokning två är Asien-NZ (tyvärr kostar det 240k poäng istället för 216k). En ytterligare fördel blir ju att det då går att göra stopovers i Asien.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen