Senaste nytt

Ny Qatar-REA, boka 11-17 jan 2016

Var de också 3000kr billigare än flygbolaget själva på biljetterna? Eller var det så enkelt som att du betalade lite mer och fick bra service för det?

Nej den här kampanjen kunde dom inte matcha. Alla resebyråer var inte med. Det var vissa krav för att få delta i kampanjen, bl a internetannonsering och mer som jag inte vet. Det fick bli Momondo och Mr Jet.
 

Homer

Medlem
Upplever att det finns en del handlingbolag som svarar precis likadant även om deras uppdragsgivare är flygbolaget i fråga :(

Precis, t.ex. med SAS i Manchester nyligen, 1 timme före avgång, "oj du har tydligen tydligen blivit avbokad"(?)
vi kan inte hjälpa dig du måste ringa flygbolaget.
 

inka

Medlem
Du har tillgång till lounger på ARN, DOH och BKK. Glöm inte att be om Krug i Doha... Och glöm inte att njuta! :)
Ja då får det bli champangefrukost då :)
Men hinner man verkligen tillbringa tid i loungen när man bara har ett morgonstop på 1 h 25 min på vägen ner och 1 h och 50 min på hemvägen? Och framförallt, kan/får man beställa Krug så tidigt på morgonen? ;)

Hur hittar vi snabbast till loungen när vi kommit till flygplatsen i Doha?
 
Last edited:

Kricka

Medlem
Precis, t.ex. med SAS i Manchester nyligen, 1 timme före avgång, "oj du har tydligen tydligen blivit avbokad"(?)
vi kan inte hjälpa dig du måste ringa flygbolaget.

Man kan prova på Arlanda med inställt Swiss-flyg ombokad till LH.. Menzies som handling-
agent för Swiss och SAS för Lufthansa och där Swiss dessutom har ett annat bokningssystem.
Tog fyra timmar att lösa detta "problem" trots att vi hade en ny e-ticket från Swiss.
 

HenrikAmby

Medlem
Man kan prova på Arlanda med inställt Swiss-flyg ombokad till LH.. Menzies som handling-
agent för Swiss och SAS för Lufthansa och där Swiss dessutom har ett annat bokningssystem.
Tog fyra timmar att lösa detta "problem" trots att vi hade en ny e-ticket från Swiss.

Generelt kan det vel anbefales bare at tage den direkte med flyselskabet. Jeg har før oplevet meget hurtig service ved at ringe direkte til Lufthansa, blive ombooket og flyve videre, i stedet for at være afhængig af handling selskabet i en tilfældig lufthavn.
 

Jonas C

Medlem
Man kan prova på Arlanda med inställt Swiss-flyg ombokad till LH.. Menzies som handling-
agent för Swiss och SAS för Lufthansa och där Swiss dessutom har ett annat bokningssystem.
Tog fyra timmar att lösa detta "problem" trots att vi hade en ny e-ticket från Swiss.
Lite OT: men SWISS kommer i veckorna att byta system till Amadeus.
 

Kricka

Medlem
Generelt kan det vel anbefales bare at tage den direkte med flyselskabet. Jeg har før oplevet meget hurtig service ved at ringe direkte til Lufthansa, blive ombooket og flyve videre, i stedet for at være afhængig af handling selskabet i en tilfældig lufthavn.

Vi hade kontakt direkt med Swiss som utfärdade nya e-tickets men SAS (handling agent för LH
på ARN) kunde inte hitta dem i sitt bokningssystem. Vi kunde visa biljetten paddan/telefonen men
då de inte fanns i Amadeus så kunde vi inte få något boardingpass. Catch22 !
 

Timotey

Medlem
Man kan prova på Arlanda med inställt Swiss-flyg ombokad till LH.. Menzies som handling-
agent för Swiss och SAS för Lufthansa och där Swiss dessutom har ett annat bokningssystem.
Tog fyra timmar att lösa detta "problem" trots att vi hade en ny e-ticket från Swiss.
Haft exakt samma problem på Arlanda dock skulle jag flyga Austrian och blir ombokad till Lugthansa. Oerhört komplicerat blev det med de olika handlingsbolagen
 
Toppen