Senaste nytt

Reseförsäkring Amex avbokning

mikael04

Ny medlem
Hej BC.
Jag har ett monster problem. jag har bokat en resa till Mexico via New York nu på fredag tillsammans med min gravida fru.
Läste nu en rapport som kom ut förra veckan att Zika-viruset (brasilien) har upptäckts även i Mexico.
Vårdguiden avråder nu gravida att besöka riskområdet.
Hur ser reseförsäkringen via Amex EB på detta? kan jag få ersättning för resan.

uppskattar all hjälp och råd.
Ber om ursäkt för stavfel och dålig svenska, för mycket i huvudet.

Mvh Mikael
 

kaktusen

Medlem
Destination/destinationer i Mexico? Jag har nog varit i Mexico 100+ gånger, bor där flera månader på vintern, och det man ska vara vaksam över beror väldigt mycket på var i Mexico man befinner sig. Kust, storstad, berg eller jungle? Resort, högklassigt hotell eller tält på stranden? I vilken månad är din fru gravid? Ta ett djupt andetag, det hela ordnar sig nog:)
 

mikael04

Ny medlem
Tack för svar, vi har bokat Azul five i playa del Carmen (ska vara ett bra hotell 5*). Min fru är i vecka 20, var tänkt som en "vila upp sig" semester , men allt jag läser nu på olika myndigheter är att dem avråder att resa. Första resan i nya SAS business känns långt bort just nu...
 

Stefan62

Medlem
Det är ju lite speciellt, men ring Amex och fråga samt se till att få en läkare att avråda från resa!

Dock är det nog ett tveksamt förfarande - res och tänk efter före vad Ni gör på plats!
 
Toppen