Senaste nytt

Letar Mileage-run som ger17 825 EB-poäng innan 31/3

Saknar 17 825 poäng för att behålla Diamond :) kvalificeringsperioden går ut 31/3.

Jag är väldigt flexibel så kan åka vardagar också. Kanske behöver ta två resor för att få ihop tillräckligt

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Valfritt, det som ger tillräckligt med poäng
  • När vill/behöver du resa ut? Fr.o.m. fram till 31/3. Jag kan inte resa 5-7/2, 21-22/1, 11-13/2, 19-21/2, 17-20/3
  • Hur länge vill du vara borta? Mileage-run så jag åker gärna hem direkt alternativt om resan ligger på en helg kan jag stanna över 1 eller 2 dagar.
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass Poängen styr men antagligen SAS Plus eller SAS Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla som ger EB-poäng
  • Vad är din budget? (per person) Så billigt som möjligt men är beredd att betala upp till ca 10 000. Sen undrar jag om det är värt att få Diamond.
  • Vad är det viktigaste för dig? Antalet av poäng man kommer att tjäna
 

Nemo

Medlem
Det är en start på poängsamlandet, inom din budget men inte inom önskad bekvämlighet. OptionTown kanske?
Fördelen med om du skaffar/förlänger EBD är att du får ett extra EBG samt soft landing till EBG om du inte skulle resa så mycket nästa år.
(Utgår från att du skriver att du inte kan resa 5-7/2 men menar 5-7/1).
image.jpeg
 

Nemo

Medlem
Alternativt 5 st europaruns i Plus. Kostar omkring 1.500 kr och ger 3.750 EBpoäng. Milano, Berlin, Malta etc.
 

gnisten

Medlem
3 ggr ARN-CPH-TXL i Plus. Tittat på lite spridda datum och kan fås för totalt c:a 7kkr.
Bör ge 3 x 5.630 som gold och då fattas det knappt 1.000
 
Det är en start på poängsamlandet, inom din budget men inte inom önskad bekvämlighet. OptionTown kanske?
Fördelen med om du skaffar/förlänger EBD är att du får ett extra EBG samt soft landing till EBG om du inte skulle resa så mycket nästa år.
(Utgår från att du skriver att du inte kan resa 5-7/2 men menar 5-7/1).
Visa bifogad bild 46026

Tack för tipset! Tyvärr 5-7/2 är jag bokad hela helgen från fredag till söndag.
 
Ger nytt försök på detta. Jag siktar att åka v9 och vara borta en vecka alt bara några dagar. Gärna varmt och långt bort och försöker således få in alla poäng på En gång. Optiontown är nog ett måste. Vad kan Miami tänkas ge?
 
Toppen