Senaste nytt

Vilket hotell skulle ni välja i Hong-Kong?

henke12

Medlem
Lånar tråden lite. Ska göra 4 nätter i Hong Kong i Februari,

Väljer mellan 2 hotell.

* Clubrum på Harbour Grand Hong Kong för ca 9500 HKD - Poolen är dock stängd pga renovering

* Hilton Conrad - Vanligt rum men har HHD för ca 11800 HKD

Vilket skulle ni valt?

Vi är ute efter ett fint hotell med bra läge och gym. Och fräscht! Gärna bra lounge!
Att tillägga är att vi ankommer med SAS tidigt på morgonen så möjlighet till tidig incheckning är trevligt!
 
Lånar tråden lite. Ska göra 4 nätter i Hong Kong i Februari,

Väljer mellan 2 hotell.

* Clubrum på Harbour Grand Hong Kong för ca 9500 HKD - Poolen är dock stängd pga renovering

* Hilton Conrad - Vanligt rum men har HHD för ca 11800 HKD

Vilket skulle ni valt?

Vi är ute efter ett fint hotell med bra läge och gym. Och fräscht! Gärna bra lounge!
Att tillägga är att vi ankommer med SAS tidigt på morgonen så möjlighet till tidig incheckning är trevligt!


Hej, drar en två nätters i Feb jag med, men har valt ett club rum på the kowloon. Betalade ca 2900kr för två nätter, vilket får ses som mycket bra! Har dock ingen erfarenhet av hotellet från tidigare, dock är läget enligt mig toppen :)
 

Magnus_K

Medlem
Conrad skulle jag säga
ImageUploadedByTapatalk1452549311.109661.jpg


Här har du baren på Conrad.
 

palmen

Moderator
Lånar tråden lite. Ska göra 4 nätter i Hong Kong i Februari,

Väljer mellan 2 hotell.

* Clubrum på Harbour Grand Hong Kong för ca 9500 HKD - Poolen är dock stängd pga renovering

* Hilton Conrad - Vanligt rum men har HHD för ca 11800 HKD

Vilket skulle ni valt?

Vi är ute efter ett fint hotell med bra läge och gym. Och fräscht! Gärna bra lounge!
Att tillägga är att vi ankommer med SAS tidigt på morgonen så möjlighet till tidig incheckning är trevligt!
Har bott på Conrad två gånger och tycker det är ett riktigt bra hotell, tyvärr lär du itne få någon kul utsikt, troligtvis blir det utsikt över Peak, dvs lite skog utanför fönstret typ. Loungen är riktigt bra för lite tilltugg och dryck, har dock itne ätit frukosten där pga tidiga resor hem med SAS. Om det är värt över 3000 kronor natten låter jag vara osagt, men det mesta är ju dyrt där. Det ligger bra till vid Admiralty stationen och i anslutning till ett shoppingcenter.
 

Magnus_K

Medlem
Sorry
Mitt fel. Bilden ovan är från Tokyo.
I Hong Kong bodde jag på Four Seasons. Skönt hotell jag kan rekommendera, nära allt och trevlig personal.

ImageUploadedByTapatalk1452553215.985858.jpg

ImageUploadedByTapatalk1452553245.083654.jpg
 

HON-II

Medlem
Har bott på Conrad två gånger och tycker det är ett riktigt bra hotell, tyvärr lär du itne få någon kul utsikt, troligtvis blir det utsikt över Peak, dvs lite skog utanför fönstret typ.

Rum som ligger högt upp i Conrad har väldigt fin vy på Kowloon.

DSC05210.jpg
Vy från ett av rummen i Conrad på Kowloon med det intilliggande Island Shangri-la (som också är ett mycket bra hotell i Hong Kong)

DSC05208.jpg
Kowloon view

DSC05216.jpg
Vy från en av Conrad sviterna

IMG_3779.jpg
Vy från en av Conrad sviterna

DSC05060.jpg
Vy på Conrad från Peninsula (som ligger mittemot och är ett hotell som också kan rekommenderas)
 

cnord

Medlem
Ganske grei utsikt fra Hotel Icon på kowlon-siden da. Fikk det for drøyt 1000kr natten sist jeg var der, veldig bra pris på et nytt og flott hotel med god service :) Det er nok ikke i Conrad klassen men likevel et bra hotell.
 

HON-II

Medlem
@agehall - Conrad Macao är ett mycket nyare hotell som är mycket påkostat och "flashy". Lobby och en del faciliteter (bl.a. bar) är designade med mycket bling-bling för att göra intryck och imponera, något som tillfredställer den kinesiska smaken. Rummen är väldigt fina på båda ställena. Lobbyn i Hong Kong är mer klassisk och sober. Conrad Hong Kong har många mer år på nacken - det var ett av de första hotellen i Conrad serien, när märket lanserades. Det som är häftigt i Conrad Hong Kong är utsikten, fr.a. Harbour View. Från loungen i Hong Kong har man en mycket fin sådan.
 

pswe

Medlem
Lånar tråden lite. Ska göra 4 nätter i Hong Kong i Februari,

Väljer mellan 2 hotell.

* Clubrum på Harbour Grand Hong Kong för ca 9500 HKD - Poolen är dock stängd pga renovering

* Hilton Conrad - Vanligt rum men har HHD för ca 11800 HKD

Vilket skulle ni valt?

Vi är ute efter ett fint hotell med bra läge och gym. Och fräscht! Gärna bra lounge!
Att tillägga är att vi ankommer med SAS tidigt på morgonen så möjlighet till tidig incheckning är trevligt!

Har du status med Hilton? Jag var Gold när jag var kom med SAS i November och fick tidig incheck plus upgrade till executive room med tillhörande lounge access vilket gjorde att jag kunde äta frukost direkt vid ankomst innan ett dopp i poolen.
 
Toppen