Senaste nytt

Lufthansa A380 Businessclass

jerixon

Medlem
Hej,

Helt novis på Lufthansa men ska flyga dem i Airbus A380 mellan Frankfurt och Houston.
Flightnr. LH0440
Hur är det med kabinen? Är alla uppdaterade till nya business nu, eller hur kan man lista ut vilken kabin man får? Något säte som är bättre än andra?
Hittade lite gamla trådar med cabin tracker, men den verkar ej finnas längre.

Tacksam för info.
MVH,
Johan
 

jerixon

Medlem
Tackar!
Blir spännande med A380 som jag tidigare inte flugit!
Kabinen ser ju fräsch ut och det viktiga för mig är att jag har gott om plats och kan sova några timmar bekvämt på planet, allt annat är bonus :)
 

jerixon

Medlem
Ja de har ju fått kritik då kabinen är så stor, men jag hoppas att det medför att man kan slippa passagerare bredvid och att man kan sova ordentligt.
När man mäter nästan 2 meter och väger en bit över 100kg så är extra utrymme alltid nice :)
 

mika

Medlem
Jag flög IAH-FRA förra veckan i A380 i business. Jag hade 10A (bulkhead) som jag gillade (ganska intim, servering först). Mycket bra cabin crew och väldigt bra mat. Jag hade ingen bredvid, svårt att säga hur trångt det hade blivit annars. Det var halvtomt i kabinen vilket gjorde att allt fungerade bra. Fönsterplats är att rekommendera om man vill mer plats för sina grejer, det finns stora förvaringslådor vid fönstret.
 

jerixon

Medlem
Jag flög IAH-FRA förra veckan i A380 i business. Jag hade 10A (bulkhead) som jag gillade (ganska intim, servering först). Mycket bra cabin crew och väldigt bra mat. Jag hade ingen bredvid, svårt att säga hur trångt det hade blivit annars. Det var halvtomt i kabinen vilket gjorde att allt fungerade bra. Fönsterplats är att rekommendera om man vill mer plats för sina grejer, det finns stora förvaringslådor vid fönstret.

Det låter bra! Jag har plats 12A på kärran och hoppas på en trevlig flight :)
 

Dr. Miles

Expert
Hej,

Helt novis på Lufthansa men ska flyga dem i Airbus A380 mellan Frankfurt och Houston.
Flightnr. LH0440
Hur är det med kabinen? Är alla uppdaterade till nya business nu, eller hur kan man lista ut vilken kabin man får? Något säte som är bättre än andra?
Hittade lite gamla trådar med cabin tracker, men den verkar ej finnas längre.

Tacksam för info.
MVH,
Johan
Jag vet inte om Lufthansa har uppgraderat Business class stolar på alla Airbus A380 plan eller inte men så här ser nya Business class stolarna ut.

Bilder från Lufthansa business class på Airbus A380 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

mattley

Medlem
Åkte Lufthansa A330 för en knapp vecka sedan, nya business mellan EWR och MUC (antar det är samma stol i A380). Om du sover något sånär raklång så är det kört, jag på mina 172cm, liggandes så högt upp det gick, tog fortfarande emot när man sträckte ut foten. Vad kan jag gissa, 185cm total längd på stolen? Just heads up. Du får sova ihopvikt.
 
Toppen