Senaste nytt

Bästa necessär?

Crille81

Medlem
Jag kör med en Tumi. Mycket bra kvalité precis som allt annat från Tumi :)
Håller dock med om att har man inte necessären incheckad så blir det inte mycket kvar i den.

Den från Naturkompaniet som @DrKlas tipsade om ska jag nog investera i!
 

kaktusen

Medlem
Jag använder Ziploc original från USA. Vet inte om de är så annorlunda jämfört med Ikea etc. men en påse på ett par liter håller åtminstone ett par år. Den utsätts för daglig abuse i tennisväskan så den är inte bara med på flighter. Gällande linser så har jag alltid med mig minst fyra par tvåveckorslinser och ett par mindre behållare av linsvätskor. Plus ett stort antal "droger" som Voltaren av modell starkare etc. Aldrig en kommentar även om linsvätskan ibland ligger bortglömd i något sidofack i raketväskan (alltid mitt handbagage).
 

Direktorn

Medlem
Använder en liten necessär i kabinväskan med några förpackningar under 75 ml. Typ tandkräm, tandborste/rakhyvel etc om checkat bagage tappas bort. Bryr mig aldrig om att packa om innehållet separat i ziplock plastpåse etc. Har passerat säkert femton kontroller både Heatrow, JFK, MIA, LAX mfl med den. Ingen har frågat mig eller bett mig packa i plastpåse. Tror storleken på förpackningarna är det viktigaste. Som riktig necessär i checkat baggage kör jag Coach i svart läder, snyggare finns inte. Älskar Coach produkter så snygga och slits inte ut.
 

Crille81

Medlem
Använder en liten necessär i kabinväskan med några förpackningar under 75 ml. Typ tandkräm, tandborste/rakhyvel etc om checkat bagage tappas bort. Bryr mig aldrig om att packa om innehållet separat i ziplock plastpåse etc. Har passerat säkert femton kontroller både Heatrow, JFK, MIA, LAX mfl med den. Ingen har frågat mig eller bett mig packa i plastpåse. Tror storleken på förpackningarna är det viktigaste. Som riktig necessär i checkat baggage kör jag Coach i svart läder, snyggare finns inte. Älskar Coach produkter så snygga och slits inte ut.

Flyger till LHR om 1 vecka, ska testa detta då! Har en liten Tumi som jag fått på Delta som är perfekt för ändamålet. Tar du ur den ur ditt handbagage eller låter den ligga där i med?
 

Ricci

Medlem
Har SAS fortfarande dessa genomskinliga necessärer för biz longhaul? Det vore en excuse att ta SK flyg nästa gång (har inte åkt SK longhaul Biz för på länge) :D

Min nuvarande SK necessär gick sönder och jag gillade den. Har flera olika från andra flygbolag men de är bara att kasta bort. Om någonsin SAS gjort mig glad så var det den första necessären jag fick. Nu får jag nöja mig med minigrip plastpåsar som är iof mycket bra :)
Jag kör också SAS gamla necessär i handbagaget och sedan har jag en större som får gå med det incheckade bagaget dvs om jag skall vara borta en längre tid. Jag samlade på mig lite extra SAS necessärer om plasten skulle gå sönder...:)
Capture.JPG
 
Toppen