Senaste nytt

Den sjungande flygvärdinnan på SAS

På väg hem från Frankfurt SAS 13/4 kl 18.20 hade jag en mycket trevlig upplevelse.
Innan landning på på Arlanda så sjöng en av personalen en trevlig sång.

Har aldrig varit med om något liknande.
Vi var 4 pax i business som blev mycket bra uppassade.

Flög av misstag med Lufthansa till Mexico City.
Servicen var mycket bättre än British Airways,
men stolarna var inte bra.
 

vicce

Medlem
Sjöng hon bara för er i Business eller för hela kabinen?

Trevligt när en flygning inte riktigt blir som man tänkt sig :)
 

Palazzi

Medlem
Men det gäller att flygvärdinnan verkligen kan sjunga också.... annars finns risken att det blir som alla dragspelande herrar i södra Italien som kliver in på restaurangerna...och man får betala för att de ska sluta spela! ;)
 

agehall

Medlem
Hon är duktig. Kanske inte någon idolstjärna, men hon sjunger bättre än de flesta andra ombord på vilken flight som helst iaf.
 

joemume

Medlem
Hon heter Gen Permert om jag inte är fel ute. Har också nyligen fått uppleva hennes rätt imponerande sång på sträckan ARN-UME. Starkt att våga, speciellt med det fantastiska (...) PA-systemet i en B737-600. :)
 

Tjaeng

Medlem
Vilka sånger har hon sjungit när ni varit ombord? Jag är ej helt säker på att det varit samma person, men de två gånger det hänt mig (CPH-ARN och ARN-MUC) har det varit Moon River och nån julsång som jag för för allt i världen inte kan komma ihåg.
 

vicce

Medlem
Hon heter Gen Permert om jag inte är fel ute. Har också nyligen fått uppleva hennes rätt imponerande sång på sträckan ARN-UME. Starkt att våga, speciellt med det fantastiska (...) PA-systemet i en B737-600. :)

Tänkte precis säga det. Det mesta låter nog rätt okej i PA systemet ;)
 
Toppen