Senaste nytt

Resmål för värme i mars

Skyraider

Medlem
Jag har för avsikt att åka med en vän någonstans där det är varmt en vecka (eller drygt det) i mars.

Preferenserna är följande:

Skall gå att bada
Skall finnas något annat att göra (typ något intressant att titta på)
Bör vara hyggligt välordnat
Bör gå att enkelt ta sig till från ARN (max ett byte) med *A

Tips mottages.

Det finns ju uppenbara ställen som uppfyller detta, som Thailand men där är jag i jobbet i mitten av februari så jag tänkte mig något annat.
 
Florida. Napels! Underbara stränder! Massor att titta på i närområdet!
Flyg Star Alliance
ARN-FRA-Orlando
ARN-Zurich-MIA
ARN-Munchen-MIA

One World
ARN-HEL-MIA (Finnair)
ARN-LHR-MIA (British Airways)
ARN-MAD-MIA (Iberia)
ARN-Dusseldorf-MIA/Fort Mayers (Fort Mayers är bara 30min där ifrån) (Air Berlin)
ARN-BER-MIA (Air Berlin)

Sky Team
ARN-AMS-MIA (KLM)

Övriga
ARN-Fort Lauderdale (Norwegian)
ARN-CPH-Orlando (Norwegian)

//Bästa resmålet i USA
lungt, varmt, och fantastisk mat!
 

Attachments

  • quicktour-insert.jpg
    quicktour-insert.jpg
    54,2 KB · Visningar: 145
När jag en gång i tiden tröttnade på att jämt höra alla snacka om att åka till Thailand på vintern, så gjorde jag något jag aldrig kommer ångra - drog till Argentina istället. Tredje gången nu och jag har varit runt på det flesta ställen i landet. Alla är väldigt vänliga och trevliga. Tycker att det stämmer in på dina krav.

Bada - Badorten Mar del Plata vid Atlanten är jättelugnt och fint i mars, efter att Argentinarnas sommarlov är över (högsäsong nu i januari).

Göra - ja det går att göra massor med saker i Buenos Aires: äta, museum, arkitektur, partaja...

Välordnat - ja mer än många tror. Argentina är sydamerikas mest civiliserade land före Brasilien enligt mig.

Flyg: Ett byte med *A har Lufthansa som kör nya 747-800 till EZE. OW är starkast i Sydamerika och Iberia ofta billigast. Allt under 8000 kr är bra biljettpris.

Ja det är lite längre restid och dyrare biljett än till tex Florida och USA, men dollarn är ju svindyr nu så man tjänar nog på att inte välja det. Argentinska peson är billigare än på länge.

En bild från igår morse:

21b6205cfcd0f2d8f2c71560f8d02196.jpg
 

malmokalle

Medlem
Varför inte Maderia? Intressant ö och uppfriskande bad i Atlanten, tyvärr med betoning på uppfriskande.:eek:

Skall gå att bada - check
Skall finnas något annat att göra (typ något intressant att titta på) - check
Bör vara hyggligt välordnat - check
Bör gå att enkelt ta sig till från ARN (max ett byte) med *A - ????

Maderia utsikt.jpg
 

Matriam

Medlem
Mexico och Cancun eventuellt playa del carmen för mer naturupplevelser än storstad.

Det finns många olika trevliga alternativ att transportera sig dit med star alliance.

Vädret är helt ok i mars runt 24-29grader, med måttliga vindar och ungefär 25grader i havet.

Om du reser över vårdagsjämningen så har du många aztek tempel att besöka och uppleva hur de dyrkade solen annars finns flera andra naturupplevelser att tillgå.

Hotell och mat är generellt bra och billigt. Runt turistfällorna funkar allting bra och det är i regel fräscht och fint överallt.
 
Toppen