Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Skulle gärna bli av med min oskuld i F och då gärna T/R, är det rimlig chans för två personer att åka T/R med LH i First för poäng?

Javisst - bara du är flexibel med tid och rutt är det inte speciellt svårt. Jag skulle själv ha siktat på att försöka åka i Augusti då affärsresandet verkar gå ner och jag tycker mig se tendenser till att LH är lite mer frikostiga med awards.
 
Javisst - bara du är flexibel med tid och rutt är det inte speciellt svårt. Jag skulle själv ha siktat på att försöka åka i Augusti då affärsresandet verkar gå ner och jag tycker mig se tendenser till att LH är lite mer frikostiga med awards.

Tack, får höra med dom i april och se om de finns något annars invänta sommaren som du föreslår.
 

agehall

Medlem
Tack, får höra med dom i april och se om de finns något annars invänta sommaren som du föreslår.

Det är bara att du kollar själv med tex Uniteds sökfunktion om du ser några platser på olika rutter. Men jag kan säga att det är betydligt svårare när det inte är industrisemester i tyskland.
 

martin1891

Medlem
[*]Du kan boka bonusresa med Amex 2-4-1 voucher för andra, du behöver inte att vara en av resenärerna. Däremot poängen måste dras från ditt konto.

Betyder detta att det inte går att ge bort en 2-4-1 voucher, för att förhindra att den brinner inne och ge bort den till någon annan som vill resa? Alltså att använda poäng från någon annans konto än den person som fått vouchern.
 

agehall

Medlem
Betyder detta att det inte går att ge bort en 2-4-1 voucher, för att förhindra att den brinner inne och ge bort den till någon annan som vill resa? Alltså att använda poäng från någon annans konto än den person som fått vouchern.
Nej. Vad är otydligt i "Däremot poängen måste dras från ditt konto."?
 

jumbooze

Medlem
Jag har tänkt boka en one-way för en av mina vouchers och funderar på villkor kring ändring före avresa.
I mitt fall så funderar jag på att boka CPH-EWR som finns nu jag sedan betala ändringsavgiften för att lägga till ytterligare ett segment (EWR-DFW) eller var går gränsen mellan ändring och avbokning och ny bokning? Har för mig att jag läst någonstans att mitt exempel där skulle kräva att det fortfarande fanns awardplatser på första segmentet eller har jag drömt det?
 

Dr. Miles

Expert
Jeg fikk godkjent KRS-OSL-FRA-ICN-SIN-BKK(dest.)-FRA-OSL-KRS

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ringte idag for å forandre ICN-SIN til ICN-HKG, men da ble det ikke godkjent @Dr. Miles, vet du hvorfor? Ifølge agenten var det for mange flighter i transitsoner, men forstår ikke helt.
Du får inte byta i en tredjezon två gånger.

Om du byter din routing på utresan

Kristiansand-Oslo-Frankfurt-Seoul-Singapore-Bangkok
till​
Kristiansand-Oslo-Frankfurt-Seoul-Hong Kong-Bangkok
blir det två byte i Norra Asien på väg till Sydostasien, därför är det inte giltig routing.
 
Du får inte byta i en tredjezon två gånger.
Om du byter din routing på utresan
Kristiansand-Oslo-Frankfurt-Seoul-Singapore-Bangkok
till​
Kristiansand-Oslo-Frankfurt-Seoul-Hong Kong-Bangkok​
blir det två byte i Norra Asien på väg till Sydostasien, därför är det inte giltig routing.

Takk for snabb och klar svar @Dr. Miles. Det betyder at Seoul-Tokyo-Bangkok inte är giltig routing också?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen