Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

palmen

Moderator
Antar de inte loggar samtalen om vad man haft för ärende?
Jag skulle bli förvånad om de inte har en logg på de samtal du gjort till deras support. Man knappar in alla uppgifter så de ser vem man är och jag är rätt övertygad om att de sedan gör någon form av ärende på vad du ringt om. Det är lite A och O för en kundtjänst att veta vad ens kunder ringer om.
 

palmen

Moderator
Jag har uppfattat att de aldrig tar bort årsavgiften, utan de ger Dig en kompensation istället - t ex 600 SEK på MediaMarkt eller 1000 SEK på Stadium etc.
Första gången jag skulle förnya mitt Amex fick jag halverad årsavgift även andra året, så delar av årsavgiften kunde de åtminstone då ta bort.
 

Luke

Medlem
Första gången jag skulle förnya mitt Amex fick jag halverad årsavgift även andra året, så delar av årsavgiften kunde de åtminstone då ta bort.
Ja, det stämmer ju. Första gången fick jag välja på halv avgift eller full kompensation i form av presentkort. Helt korrekt, kanske går fortfarande...
 
Eurobonus Elite.

Ringde Amex nyss för att förhandla årsavgift.

Han började med att säga att de aldrig någonsin ändrar på årsavgift. Jag sa att det var bullshit och refererade till vänner som lyckats. Han vidhöll tills jag "hotade" med att skicka kontoutdrag från dem med krediteringen. Då ändrade han sig till att de gjort så tidigare, men att de i år har ny policy och att de inte kan göra något. Vi lämnade samtalet med att jag skulle återkomma när jag ska säga upp det.

De agerar som jag själv skulle göra om någon vill avsluta. Ska ringa dem igen på måndag och härja mer.
 

Bryant

Medlem
Premiumkortet har jag nog aldrig betalat en årsavgift för, men jag har aldrig hört talas om någon som dealat med Elite.

Har iofs inte snorkoll på denna tråd :).
 
Jag testade att ringa igår för att förhandla årsavgiften men det gick inte vägen. Hon hänvisade till att vouchrarna kostar Amex mycket pengar och att hon tyvärr inte kunde göra något. Jag hade en spend 2015 på cirka 500k.
 

agehall

Medlem
Skönt att de premierar de med lägre spend än högre.

Japp. :/

Förklara gärna för en novis hur detta med att premiera låg spend hänger ihop.

De som rapporterat att de fått årsavgifter ersatta på olika sätt har traditionellt sett haft en pyttespend/år. Man kan ju tycka att en spend på över en miljon/år borde ge lite kickback, men så funkar det inte - varje gång jag försökte var det tvärt nej. Inte ens när jag hotade att säga upp kortet fick jag några erbjudanden. Det är ganska uppenbart att de anser att om man använder kortet mycket så är man inte benägen att faktiskt byta bort det.
 
Toppen