Senaste nytt

Ett par nybörjarfrågor...

Jones

Medlem
Fråga 1,5: Om man ändå är kund i Skandiabanken så är deras bankkort bra - ett bankkort behöver man ju oavsett. Kostar 20 kr/mån och har avgiftsfria uttag i utlandet. Det blir dock ganska lite poäng - helst om man har andra bankkort som man kör andra betalningar med. Jag tycker Dinerskortet är bra så länge man är guldkortsinnehavare. Det är kostnadsfritt då, 20p/100kr, sign-up 4000p samt man samlar ihop till loungebesök (krävs en del konsumtion på kortet men ändå). Visst fungerar Diners som ett kreditkort eftersom pengarna inte dras direkt från ett konto (Diners kundtjänst har faktiskt sagt till mig att det är ett debit card och inte ett credit card (!?)) men man betalar iallfall allt vid slutet av månaden såvida man inte valt kredit. Det kan ju finnas många anledningar till att man inte vill ha kreditkort men personligen är jag ganska skeptisk eftersom jag inte gillar att det kommer en stor räkning i efterhand. Dock gör jag så med mitt Amex att när jag tagit en större utgift på kortet så gör jag en direkt en extrainbetalning - tar för givet att man kan göra så även med Diners. Lite extra meck men tycker att man då får det att funka lite som ett bankkort.
 
Last edited:
Toppen