Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har har försökt läsa på OT hemsida men hittar inte på deras mobilvariant. Jag har en Tokyo resa om några veckor. Säg att jag ansöker om OT och sen så inser jag att jag måste vaska biljetten. Vad händer med OT om
1) jag inser det mer än 72 timmar innan, dvs jag har inte fått besked av OT ännu.

2) jag inser det mindre än 72 timmar innan och har fått igenom en OT till business.

Kan jag i något fall, eller i båda, avbryta min OT och gå pengarna tillbaka?
Med alternativ 1 vil du få igjen alle pengene, dersom du avbestiller FØR Optiontown sender deg melding om en evt. oppgradering. Du kan da også sende mail for å prøve å få igjen pengene med en gang. Hvis ikke vil du automatisk få dem igjen, fordi oppgraderingen ikke vil gå igjennom når billetten er avbestilt.

Det kan være en god idé å ha et par dager sikkerhetsmargin, men usikker på om det har noe å si.

Med alternativ 2 får du ikke igjen noen ting.
 

bnr

Medlem
Fick uppgradering OSL-ARN i slutet av förra veckan. €50
Signade upp
2016-01-01 22:40
Bekräftad uppgradering
2016-01-02 06:40
Avgång
2016-01-03 21:25

Hit rate än så länge
8/8 EU-segment (utanför Norden)
10/10 Norden-/Baltikum-segment
 
Uppgradering på min utresa ARN-CDG på fredag för mig och min bror, kostade 40 euro per person. De jag va förvånad på va att jag la OT 13:41 igår på dagen och 18:21 knappt 5 timmar senare får jag mail om att jag är uppgraderad. Snabba bud med andra ord. Varje OT inom europa jag lagt har gått igenom, totalt 10 st flighter i år.

Bara hoppas att hemresan och uppgraderas.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Ingen OT på SK983 imorgon, synd för SAS att de går miste om 530 Euro :)
 

Tonton

Medlem
Flyger LHR-CPH-AGP på lördag.

CPH-AGP bekräftad uppgradering till PLUS.

£40 extra för att gå från 650 -> 2500 poäng tycker jag är ett riktigt bra värde.
 
Fick uppgradering CPH-BRU. €38
Signade upp
2015-12-08 14:38
Bekräftad uppgradering
2016-01-08 00:29
Avgång
2016-01-11 20:05

Första försöket, första som gick igenom.
 

Canadien

Medlem
Jag kan nog leva med att behöva skicka in lite bevis förutsatt att chanserna ökar att bli uppgraderad. Någon som vet om det är så eller om OT och poäng tilldelas platser med samma kriterier (d.v.s. irrelevant om man ansöker via OT eller poäng)?
Min erfarenhet (på longhaul) är att OT körs tidigare än poänguppgraderingar. Svar från OT har kommit 80-16h före avgång, svar från poäng har kommit 36-24h före avgång. Vi vet inte hur dessa tillldelas från SAS så det blir bara spekulation.
 
Vid OT får man ju poäng för den nya klassen om jag förstår det rätt. Jag har just nu den lägsta ekonomiklass på Köpenhamn - Tokyo (5625 poäng enkel resa med guld) . Om OT går igenom till business, vilken klass får jag då (saver som ger 11250 enkel resa eller vanliga som ger 15000)? Jag vill återfå Diamond så snabbt som möjligt nämligen ;).
 

taxvalp

Medlem
Vid OT får man ju poäng för den nya klassen om jag förstår det rätt. Jag har just nu den lägsta ekonomiklass på Köpenhamn - Tokyo (5625 poäng enkel resa med guld) . Om OT går igenom till business, vilken klass får jag då (saver som ger 11250 enkel resa eller vanliga som ger 15000)? Jag vill återfå Diamond så snabbt som möjligt nämligen ;).

Du får business saver (Z).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen