Senaste nytt

Vart ska jag åka? Hjälp mig!

Jonathanc

Medlem
Jag och en god vän som jag inte har träffat på länge ska ses helgen den 5-7/2. Tanken är att det skall bli en bra mängd ljug och dryck av olika former.

Jag tänkte då att det skulle vara roligt att åka någonstans, vart spelar ingen större roll, men om det går att välja föredrar jag ett billigare land då jag är student. :oops:

Det måste inte vara en resa över hela helgen, det går lika bra att åka fram och tillbaka samma dag eller dagen efter. Vi åker gärna i Plus eller C så att vi kan få i oss lite mod i loungen före vi flyger, båda min vän och jag är EBS. Jag är öppen för alla olika förslag. :D

Tack på förhand!
 

agehall

Medlem
Ta en världskarta och kasta pil på den. Flyg till närmaste stad som ligger närmast där första pilen träffar.
 

trekker

Medlem
Det har var en av de konstigaste fragor jag sett. Det lar ju inte vara sarskilt svart att bestamma valfritt resmal inom europa dar ni kan gora vad just ni tycker ar kul? Handlar det bara om att dricka alkohol och snacka skit sa ligger ju hela europa oppet for er. Eller om ni bara aker fram och tillbaka, usa funkar val ocksa pa en helg? Utan att veta era intressen och budget ar det omojligt att rekommendera nagot.
 

Jonathanc

Medlem
Det har var en av de konstigaste fragor jag sett. Det lar ju inte vara sarskilt svart att bestamma valfritt resmal inom europa dar ni kan gora vad just ni tycker ar kul? Handlar det bara om att dricka alkohol och snacka skit sa ligger ju hela europa oppet for er. Eller om ni bara aker fram och tillbaka, usa funkar val ocksa pa en helg? Utan att veta era intressen och budget ar det omojligt att rekommendera nagot.

Haha, jag var nog ganska otydlig. Vårt problem är nog budgeten, då båda pluggar. Eftersom att båda gillar att flyga tänkte vi att det vore roligt att flyga någonstans.

Min fråga skall omformuleras. Om vi skall resa inom Europa, vart skall vi åka för att få den bästa upplevelsen (lounge, dryck, komfort, osv) under 5 000kr?
 

NyfikenGrau

Medlem
Ta någon östeuropeisk huvudstad (Warszawa, Budapest, Belgrad...), priserna på dryck aka fika i de städerna lär göra överläggningar om lounge och gratis sprit i C överflödiga :)
Tycker ni ska lägga era tusenlappar på bra hotell istället, som inte är svårt att få för ytterst lite pengar i nämnda städer. Loungerna är väl kanske inte mina bästa minnen från diverse östeuropautflykter.
 

trekker

Medlem
Haha, jag var nog ganska otydlig. Vårt problem är nog budgeten, då båda pluggar. Eftersom att båda gillar att flyga tänkte vi att det vore roligt att flyga någonstans.

Min fråga skall omformuleras. Om vi skall resa inom Europa, vart skall vi åka för att få den bästa upplevelsen (lounge, dryck, komfort, osv) under 5 000kr?
Da skulle jag saga aka SAS Plus till Budapest utan att ha en aning om hur de flyger dit eller vad det kostar. Budapest ar an bra stad att fika i och i SAS Plus kan ni dricka en stor mangd mikkeler om ni vill.
 

fcx

Medlem
Här får du ett toppentips (typ). Mycket flyg för pengarna.

upload_2016-1-7_20-32-45.png


Använd de 3000 kr som blir över till att köpa in er på loungen på Arlanda och varsin flaska bubbel ombord (man hinner inte mycket mer på en så kort flygning).

Har ni tillgång till ungdomsbiljetter på SAS så kanske det går att få till ännu bättre resor.

Tyvärr är det lite sent för att hitta billiga biljetter i Plus för en weekend.
 

fcx

Medlem
Lite mer tankearbete. Man kan ju faktiskt använda Google flights till precis detta. Här är priser i SAS Plus den helgen till olika destinationer:

Capture.PNG

Frankfurt sticker ju ut. Dessutom bra tider och fint fika i loungerna på ARN, CPH och FRA. Frankfurt som stad har jag dock ingen som helst aning om vad man gör i. Jag tror dock fortfarande inte på Plus-idén, utan flyg billigt och bo dyrt istället.
 

Agö

Medlem
Lite mer tankearbete. Man kan ju faktiskt använda Google flights till precis detta. Här är priser i SAS Plus den helgen till olika destinationer:

Visa bifogad bild 46178

Frankfurt sticker ju ut. Dessutom bra tider och fint fika i loungerna på ARN, CPH och FRA. Frankfurt som stad har jag dock ingen som helst aning om vad man gör i. Jag tror dock fortfarande inte på Plus-idén, utan flyg billigt och bo dyrt istället.
OT: har du möjlighet att i ett ny tråd beskriva hur du/GF gjorde den där kartan?
 
Toppen