Senaste nytt

Det galnaste du gjort i flygväg?

Vad säger ni om julshopping i London över en dag? På morgon HEL-LHR och samma kväll hem. BA hade en kampanj så köpte biljetter och tog mig till London. Det var december 2007. :rolleyes:

Eller weekend i San Franchisco? Avgång på lördag morgon HEL-LHR-SFO och hem med avgång på söndag kväll SFO-LHR-CPH-HEL. Det var en galen rolig helg med festandet i SFO men jag var trött sen när jag skulle till jobbet igen på tisdag. :cool:

Eller vad säger ni om en mysig stund med min dåvarande date i BA B747 C toalett på väg från LHR till JFK. Det var juli 2008. :eek:
 

erc

Medlem
Mina flygningar kvalar inte in bland galenskaperna här. Det är bara att inse. :)

Men. Det börjar en vanlig morgon hemma med min son på två och ett halvt år. Favoritleksaken sedan i julas är ett stort Duplo-flygplan och alla som haft ett barn i den där åldern vet att det kan bli en smula... återupprepande. Vi satte oss i bilen (17km från KSD) och körde de fyra timmarna till ARN. Där fick han åka hiss, åka rulltrappa, åka den rullande trottoaren mellan T4 och SkyCity, käka lunch med utsikt över gaterna och se bagagetransporter, avisningar, landningar, starter och taxande plan. Några timmar senare åkte vi hem igen. Det blev inte mindre flygplanslekande efter detta.

Och nej, KSD är inte riktigt lika skojig. Där kan man med lite timing få se en Skywayskärra per dag.
 
Last edited:

mry

Medlem
Provade flyga Ryanair en gång...

Jag har Faktiskt flugit med dem från VST-STN för den dyra biljettpriset 20 kr T/R (inklusive alla avgifter). Det är väl ungefär det värdet en resa med dem har tycker jag. Kan väl säga att mitt handbagage vägde 9.95 KG med...
 

Dr. Miles

Expert
Den 14:e September 2009 åkte jag ut till Arlanda för att dra igång min galnaste resa. ARN-OSL-KEF med SAS i ekonomi. Landade i Reykjavik och hann till loungen innan det var dags att boarda flighten tillbaka till OSL, denna gång i C. När jag kom fram till OSL gick jag till biljettdisken och sa "jag vill boka om min biljett". Dom höll på att svimma när jag sa att jag ville boka OSL-FRA-TLV-IST-HKG-BKK-MEL-AKL-LAX-LHR-ARN med första avresa två timmar senare...

Jag hann precis med planet till Frankfurt med Lufthansa och rutten blev ARN-OSL-KEF-OSL-FRA-TLV-IST-HKG-BKK-MEL utan stopovers. Var lite lätt sliten när jag landade i Melbourne. Några timmar senare var jag på MCG (Melbourne Cricket Ground). Vi vann matchen och gick till Grand Final 2009 :)

Man blir trött bara när jag läser det. Men det måste vara ännu tröttare när man gör det... :)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Dr. Miles

Expert
Jag hann precis med planet till Frankfurt med Lufthansa och rutten blev ARN-OSL-KEF-OSL-FRA-TLV-IST-HKG-BKK-MEL utan stopovers. Var lite lätt sliten när jag landade i Melbourne. Några timmar senare var jag på MCG (Melbourne Cricket Ground). Vi vann matchen och gick till Grand Final 2009 :)
Förresten, fick du inte många elaka frågor när du var i Tel Aviv under denna resa? :p
Jag har hört att de är rätt jobbiga vid check in/immigration intervju...
 

Najk

Medlem
Kul Eric! Jag försöker övertyga min fru att vår 2-åriga dotter önskar sig ett radiostyrt flygplan.

Jag köpte en radiostyrd helikopter til min son på 2,5 år. Min fru undrade när det tom stod på kartongen från 14år...
Som tur är kan jag förvalta den i 12 år!! :)
 

Kricka

Medlem
Jag flög en snabb runda i Europa med Austrian (Business) på två dagar:
Arlanda-Wien-Pristina-Wien-Sarajevo (Övernattning) Sarajevo-Wien-Arlanda.
Hade samma crew på tre av flighterna, vilket var riktigt trevligt och mycket bra
service.
Våren 1997 bildades Star Alliance och som starterbjudande hade de att om man
gjort en resa med varje av de fem bolagen så fick man två friplåtar med vart och
ett av bolagen att utnyttjas under en relativt kort period. När tiden började gå ut
kontaktade SAS de medlemmar som inte utnyttjat erbjudandet och erbjöd ett
alternativ: Fyra gratisbiljetter i Business på någon av SAS långlinjer ! Blev en
väldigt trevlig resa med kompisar till Tokyo.
 

henrik l

Medlem
Skrivit lite om delarna, det är tre delar och här är "the big picture". Det är väl del 2 som kvalar till galenskaperna:) Börjar på topp och sedan går det utför:

29 Jun CX234 Cathay Pacific MXP 13:25 HKG 06:50+1 First
30 Jun CX474 Cathay Pacific HKG 08:35 TPE 10:15 Business

30 Jun CX495 Cathay Pacific TPE 13:30 HKG 15:10 Business
30 Jun CX719 Cathay Pacific HKG 16:00 CGK 19:50 Business
01 Jul CX798 Cathay Pacific CGK 00:05 HKG 05:50 Business
01 Jul CX474 Cathay Pacific HKG 08:35 TPE 10:15 Business

01 Jul CX511 Cathay Pacific TPE 13:15 HKG 15:00 Economy
01 Jul CX701 Cathay Pacific HKG 15:50 BKK 17:30 Economy
 
Toppen