Senaste nytt

Funderingar på Award resa

Då kunskapen om bokningar av AWARD resor i forumet är oändligt mycket större i forumet än vad jag besitter så tänkte jag be om lite hjälp. Förr så ringde jag bara SAS & de löste detta (Var EBP förr, numera endast EBD)
Fru OSL_Commuter önskar sig en resa till Indonesien eller annat resmål med lite värme nästa vinter istället för fjällen. Fördelen med Indonesien är att det finns släkt där.
Planen är en 2-3 veckors tur i början av Januari 2017 (god tid).
Problemet är att vi är en familj på 4 & vill resa i C hela familjen. Poäng har jag så det räcker & blir över tror jag (skrivande stund 920k poäng & förmodligen över 1M när det är dags).
Hur skall jag finna en lämplig rutt med ett *alliance bolag & 4 platser i C? Datum är flexibelt så länge vi håller oss i Januari.

Tacksam för hjälp.
 

agehall

Medlem
4 platser kommer att bli svårt tror jag. Störst chans tror jag du har på Thai eller Asiana. Eller så köper du best availability-biljetter till HKG med SAS och sedan tar ni er vidare därifrån på separata biljetter.

Jag skulle börja med att titta på hur det ser ut med platser mellan EU och tex BKK. Det är den svåraste biten. När du väl är i Asien går det nog att hitta något för att ta sig vidare.
 

Gummaron

Medlem
Finns tillgänglighet på 4 biljetter i C till Jakarta och Bangkok med TK via Istanbul om man söker i slutet av november/början av december (kan ej söka längre fram i tiden) på Uniteds hemsida. Har dock själv haft problemet att TK felaktigt visat tillgänglighet i C vid bokning av awardresa, så bra att dubbelkolla detta.

Häng på låset när det är möjligt att boka T/R i januari så hittar du säkert platser. Använd @Dr. Miles guider:

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

eller

[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 

Nystrom

Medlem
Delar uppfattningen att 4 platser award i C blir mycket svårt. Själv skulle jag satsa på att boka "best availability" så långt möjligt och vid behov köpa biljett för resterande resa. Best availability kostar ju lite mer än ren poängresa men man får den önskade resan och serviceklassen
 

agehall

Medlem
Kan vara värt att nämna nackdelen med best availability dock: det är vanliga biljetter dunklet, så avbokningsregkerna kan vara betydligt sämre än för vanliga awards.
 

RickardG

Medlem
Jag läste nyligen att Swiss ofta har upp till 9 platser lediga i C mellan ZRH och BKK. Kommer inte ihåg vilken tråd det var dock...
 

Dr. Miles

Expert
Jag läste nyligen att Swiss ofta har upp till 9 platser lediga i C mellan ZRH och BKK. Kommer inte ihåg vilken tråd det var dock...
Hur ofta vet jag inte men det verkar att finnas 9 platser i Business class faktiskt.

Screenshot20160107_05.png
 

agehall

Medlem
Hmm, det där ser nästan för bra ut för att vara sant. Kan det vara så att EF visar tillgänglighet för M&M?
 
Toppen