Senaste nytt

SAS kan inte hitta Lufthansabokning

ekf

Medlem
"Unfortunately Lufthansa has cancelled their flight from Stockholm to Paris 9th of June which is the reason you are unable to see this flights, as they do no longer exist.
Det är ganska mycket LH med den färdvägen eftersom den går över FRA.
Thunder skrev den i tidigare poster.
Jag tror att doktorn syftade på det första citatet ovan, från OTA:n, det verkar ju synnerligen oseröst att inte tala om vilken av flightrna som var inställd.
 

Rebel

Medlem
Jag tror att doktorn syftade på det första citatet ovan, från OTA:n, det verkar ju synnerligen oseröst att inte tala om vilken av flightrna som var inställd.

Ok då missa jag vad Doctorn menade.

Jag förstod det som att hela reasn var inställd, ialla falll ifrån Arn till Paris (CGN??)
Men man har kanske missat ifrån Luleå eftersom det var en SAS flight.

Lite för många dataprogram för att de ska lira ihop helt enkelt
 
Last edited:

thunder

Medlem
Kan uppdatera med att efter tre mail svarar dom fortfarande att de väntar på svar från Lufthansa...

Detta bådar inte gott. Får nog ta refunden och boka ett dyrare flyg direkt via sas.

Har lärt mig läxan.
 

Jensik

Medlem
Kan uppdatera med att efter tre mail svarar dom fortfarande att de väntar på svar från Lufthansa...

Detta bådar inte gott. Får nog ta refunden och boka ett dyrare flyg direkt via sas.

Har lärt mig läxan.

Vad är det för resebyrå du har använt?

Jag hade bokat en avbokningsbar resa med SAS och fortsatt att kämpa på mot resebyrån. Det är trots allt resebyrån som skall lösa detta. När resebyrån har bokat om dig, kan du avboka resan med SAS.
 

thunder

Medlem
Vad är det för resebyrå du har använt?

Jag hade bokat en avbokningsbar resa med SAS och fortsatt att kämpa på mot resebyrån. Det är trots allt resebyrån som skall lösa detta. När resebyrån har bokat om dig, kan du avboka resan med SAS.

Kilroy. Dom var billigast...

Senaste svaret idag: "The situation is still that we are awaiting an alternative.



Hopefully, we will have this sooner rather than later. But as informed earlier we cannot guarantee when this will be. If you do not wish to wait for the airlines to reply you can at any given time choose to get your payment refunded."

Dom svarade att jag skulle få ny resa inom 24h via telefon första gången jag ringde när jag just upptäckt det!

Tur i oturen att det hände nu och inte vid avresa åtminstone!
 
A

Aurora

Guest
Ny bookning med lufthansa på utresan og SAS på hemresan: njemas problemas i SAS appen for meg :) Bookad gjennom kilroy.
 
Toppen