Senaste nytt

SAS kan inte hitta Lufthansabokning

Jensik

Medlem
Så rart at det fungerer bare enkelte ganger! Men løses jo relativt enkelt med å laste ned lufthansa/austrian-appen. Jeg har alle tre, slik at "billetten i wallet" får riktig farge :D #OCD
Självklart kan man göra detta, dock handlar denna tråd om att SAS kan inte hitta Lufthansabokning (som @telelina titel säger) , inte om att LHgruppens appar kan hitta Lufthansa bokningar.
 
A

Aurora

Guest
Självklart kan man göra detta, dock handlar denna tråd om att SAS kan inte hitta Lufthansabokning (som @telelina titel säger) , inte om att LHgruppens appar kan hitta Lufthansa bokningar.

Jepp, men det må jo være lov å nevne at i "nøden" så får man installere en annen app :)
 

Jensik

Medlem
Jepp, men det må jo være lov å nevne at i "nøden" så får man installere en annen app :)

Något man inte borde behöva göra, men tyvärr måste göra då SK-IT är för inkompetenta att klara av att hantera systemen.

Sen är det ju ironiskt att LHgruppens appar slussar vidare en till flysas.com hemsida, där man ändå inte kan checka in för att "bokningen inte kan hittas" (vid incheckning på flyg från ARN tex), så tillslut blir det ett gammalt hederligt utskrivet boardingkort
 
A

Aurora

Guest
Något man inte borde behöva göra, men tyvärr måste göra då SK-IT är för inkompetenta att klara av att hantera systemen.

Sen är det ju ironiskt att LHgruppens appar slussar vidare en till flysas.com hemsida, där man ändå inte kan checka in för att "bokningen inte kan hittas" (vid incheckning på flyg från ARN tex), så tillslut blir det ett gammalt hederligt utskrivet boardingkort

For det første har vel ikke appens evne til å vise eller ikke vise bookinger noe med SK IT. Enten har det med appens utviklere å gjøre (monkey group?) eller så har det med bookingsystemet (altea). Dessuten kan det jo ikke være helt ødelagt, siden jeg personlig alltid har fått opp alle bookinger hos Lufthansa og Austrian i appen gjennom 2 år (har hatt drøyt 15-20 flyvninger med de på denne tid). Aldri vært noe problem å sjekke inn online heller. Men det er jo synd om det i enkelte tilfeller ikke fungerer.
 

Agö

Medlem
For det første har vel ikke appens evne til å vise eller ikke vise bookinger noe med SK IT. Enten har det med appens utviklere å gjøre (monkey group?) eller så har det med bookingsystemet (altea). Dessuten kan det jo ikke være helt ødelagt, siden jeg personlig alltid har fått opp alle bookinger hos Lufthansa og Austrian i appen gjennom 2 år (har hatt drøyt 15-20 flyvninger med de på denne tid). Aldri vært noe problem å sjekke inn online heller. Men det er jo synd om det i enkelte tilfeller ikke fungerer.
Har kunderna avtal med Monkey Group eller Altea? Det är väl ändå upp till vår motpart att lösa saker och ting?
 
A

Aurora

Guest
Har kunderna avtal med Monkey Group eller Altea? Det är väl ändå upp till vår motpart att lösa saker och ting?

Det er ikke det vi snakker om, men selvsagt. Da er det SAS som skal snakke med Monkey Group. Det har ikke noe med SK IT å gjøre. Like lite som det har noe med webutvikler-apparatet rundt bc.se som er ansvarlig for produktutviklingen av en forumprogramvare hvis man benytter seg av slikt (f.eks invisionboard). Da er det Jason (eller hva han eiern heter igjen) som må snakke med programvareutviklern og enten si det er for dårlig produkt og/eller endre produktleverandør.
 

Jensik

Medlem
Det er ikke det vi snakker om, men selvsagt. Da er det SAS som skal snakke med Monkey Group. Det har ikke noe med SK IT å gjøre. Like lite som det har noe med webutvikler-apparatet rundt bc.se som er ansvarlig for produktutviklingen av en forumprogramvare hvis man benytter seg av slikt (f.eks invisionboard). Da er det Jason (eller hva han eiern heter igjen) som må snakke med programvareutviklern og enten si det er for dårlig produkt og/eller endre produktleverandør.

Jag rekommenderar dig att läsa vad vi andra har skrivit innan du börjar argumentera (så lång är ej denna tråd).

@henke12 , @telelina och flera andra av oss har skrivit att vi varken kan få upp bokningarna på flysas.com eller i appen, samt att vi har kontaktat SAS om detta problem och då fått samma standardsvar av EBsupporten.

Då SAS sköter incheckningen för flertalet bolag på ARN, slussas man vidare till flysas.com hemsida när man försöker checka in via LHs, LOTs och andras appar, dvs det går inte att få något digitalt boardingkort, då SAS ej finner bokningen.

Som kunder till SAS önskar vi såklart att få detta åtgärdat och inte bara ett standardsvar av dem, därför startade @telelina denna tråd.

Som @Agö skriver är det upp till SAS att lösa detta, vi ska varken behöva kontakta Altea eller någon annan än SAS för att få detta löst.
 

thunder

Medlem
Ah, my bad, läste slarvigt. Rapportera gärna vad du kommer fram till!

"Unfortunately Lufthansa has cancelled their flight from Stockholm to Paris 9th of June which is the reason you are unable to see this flights, as they do no longer exist.



We are waiting for an alternative for you from the airline and as soon as we have some other flights to offer you, we will of cause get back to you."

Hur var det med budorden igen? ;)

Det här blir spännande. Vad kan jag kräva? Eller lika bra att försöka få tillbaka pengarna för hela bokningen och göra en ny via någon seriösare...?
 
Toppen